Avatar billede sobo Nybegynder
22. maj 2011 - 17:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sammenlign mappeindhold

Jeg har rigtig mange filer - primært billeder, lyd og video, der skal overføres fra en ekstern harddisk til min nye computer. Jeg vil gerne sikre mig, at alle filer bliver korrekt overført.

Findes der et program, som kan sammenligne filerne i mappen på harddisken med filerne i mappen på computeren (de overførte filer) og derved sikre at alt er kommet med?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 17:55 #1
Højreklik og se hvor mange filer der er på eksternen og gør det samme når de er overført til pcen?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2011 - 17:59 #2
ja - der er mange - jeg bruger
http://allwaysync.com/
jeg har så proversionen - det er lidt afhængig af antal filer, der skal sammenlignes.
Hos mig kører det altid i baggrunden, og er sat op så 8 mapper + undermapper holdes synkrone (et 'job' pr mappe. Det er så den daglige backup, da jeg har sat den til kun at kopiere fra systemdisk til backupdisk og ikke den anden vej.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2011 - 18:09 #3
allwaysync - du skal hente den 'portable version'
Allway Sync 'n' Go 11.2.2
og ikke bare den 'normale til windows'
Forskellen ligger i, at den portable kan du altid kopiere til en anden pc når du opgraderer (bare kopiér mappen hvor du pakker programmet ud) - mens windows-versionen låses til din pc.
Avatar billede sobo Nybegynder
23. maj 2011 - 07:06 #4
Prøver med Allway Sync, så læg lige et svar claes57 ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2011 - 09:48 #5
ok