Avatar billede thomasmhyttel Nybegynder
22. maj 2011 - 11:42 Der er 7 kommentarer

To skærme koblet til laptop

Hej,

Jeg har netop bestilt en ASUS N53SN-SZ174V laptop, og vil høre om jeg er i stand til at koble to skærme til den?
Dvs. så jeg har 3 skærme i alt inkl. computerens.

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-N53SN-SZ174V-15.6-i7-GT550M-8GB-2253575.html
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 11:58 #1
der er plads til 1 VGA skærm og 1 HDMI skærm, men hvor godt det vil køre og om det vil fungere kan jeg ikke svare på, men den har de 2 video out put muligheder (:
Avatar billede thomasmhyttel Nybegynder
22. maj 2011 - 12:02 #2
Ja det er det jeg tænker om jeg evt. kan købe en HDMI til DVI Adapter og køre den ene skræm fra HDMI udgangen og den anden fra VGA udgangen. Nogle der har erfaringer med dette?

Jeg er også selv i tvivl om det vil køre godt :s
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. maj 2011 - 12:02 #3
1 x mikrofon - indgang - 3,5 mm mini jack
1 x hovedtelefoner - udgang - 3,5 mm mini jack
3 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A
1 x netværk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45
1 x skærm/video - HDMI - 19-pin HDMI type A
1 x SuperSpeed USB - 9 pin USB Type A
1 x skærm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)

Bemærk at der står 1 x skærm, VGA og 1 skærm 19 pins HDMI type A

Så jo det kan du godt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. maj 2011 - 12:10 #4
Men spørgsmålet er vel om grafikkortet kan levere 3 outputs?
Mit kendskab til laptops, er at man godt kan tilslutte 2 skærme, men det ene output, er blot det samme som vises på den indbyggede laptop-skærm.
Så reelt leveres der kun 2 outputs.
Avatar billede thomasmhyttel Nybegynder
22. maj 2011 - 12:19 #5
Ok øv - altså dvs. hvis jeg tilslutter to skærme (én via. HDMI og én via VGA) vil en af dem bare vise samme display som den indbyggede laptop-skærm?

Dvs. jeg er nødt til at købe en speciel docking station eller DualHead2Go eller andet..
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. maj 2011 - 12:22 #6
Jeg kan ikke udtale mig om netop den model du henviser til, men min erfaring er baseret på adskillige dell, hp, IBM og lenovo maskiner.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2011 - 12:23 #7
#5 Ikke nødvendigvis, jeg vil da mene at man kan indstille om de skal have sin egen eller om de viser main screenen..