Avatar billede xvid Seniormester
22. maj 2011 - 10:34 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

hjemmeside program

Hej

I gamle dage var der GoLive som ikke forhandles mere derfor vi jeg gerne spørge jer om hvad for et brugervenlig program vil I anbefale til en som ikke har kendskab til programmering, det må gerne være fra adobe om et der kan fås med studielicens

glæder mig til at læse jeres svar :)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2011 - 11:07 #1
afhængig af, hvor meget du selv vil kode, så
http://www.webwriter.dk/ (så koder du selv det meste)
eller se på http://www.web10.dk/information/tools hvis din hjemmeside ligger hos web10 og du vil have et enkelt system.
Avatar billede TIversen Novice
22. maj 2011 - 11:20 #2
Prøv evt at se her:

http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/Startviden/programHTML.php

Kan være et af programmerne er for dig...
Avatar billede xvid Seniormester
22. maj 2011 - 11:36 #3
Hej TIversen
Jeg kender ikke de programmer, er de lige brugervenlig som golive ?
Avatar billede TIversen Novice
22. maj 2011 - 11:47 #4
Hej igen

Nu har jeg ikke prøvet GoLive, men kan læse mig til at det er noget ala. dreamweaver...

Dem på listen er gratis programmer, så du skal ikke forvente noget ligende dreamweaver f.eks...

med det sagt så er CoffeCup HTML editor et godt alternativ til dreamweaver ( Adobe produkt der kan fås med studie licens )...kommer lidt an på hvor stort et projekt du har i tankerne.

Ellers kan det anbefales at bruge et CMS system som Joomla eller Wordpress ( også gratis )...det er nemt at gå til, og det kræver ikke det store programmerings erfaring - dog lidt HTML, CSS, PHP og MySQL ...

Tror du skal prøve at rode med lidt forskelligt inden du finder ud af hvad du helt præcist leder efter...kommer meget an på hvad det er du vil lave...
Avatar billede JC73 Nybegynder
22. maj 2011 - 11:57 #5
Concrete5 er et udemærket program til hurtigt at skrue en hjemmeside sammen. Det kræver INGEN programmering or er GRATIS.

http://www.concrete5.org/

Det skal selvfølgelig installeres på din hjemmeside med en tilhørende database, men det kan din udbyder sikkert hjælpe dig med.
Avatar billede xvid Seniormester
22. maj 2011 - 12:25 #6
JC73 den ville være fin hvis den ikke skulle installeres på hjemmesiden.

Jeg er på udkig efter et program som kan installeres på computeren og med adgang til at uploade hjemmesiden når man er færdig med at lave den, kan dreamveaver det og er den nem at arbejde med ?
Avatar billede TIversen Novice
22. maj 2011 - 12:40 #7
Det kan Dreamweaver ja - Dreamweaver er ret udbredt, og du kan nemt finde undervisningsvideoer på nettet til dreamweaver. Så på den måde er det nemt at arbejde med.

Programmet koster desværre bare lidt penge:(
Avatar billede xvid Seniormester
22. maj 2011 - 12:57 #8
er der nogen af adobes eller andres programmer der kan det samme og som man kan købe med studielicens og som er billigere?
Avatar billede wowdancing Nybegynder
22. maj 2011 - 13:22 #9
jeg bruger selv www.weebly.com og er meget glad for det det. det er meget nemt. alså "træk og slip"
Avatar billede xvid Seniormester
22. maj 2011 - 14:28 #10
wowdancing jeg søger jo et program jeg kan have på min computer, man tak
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2011 - 15:17 #11
Visual Studio eller WebMatrix.