Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. juli 2001 - 20:16 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

webcam til overvågning

jeg har fået til opgave at udstyre en virksomhed med 6 webcam samt software til overvågning af nogle lokaler med pc udstyr til mange tusinde kr.
jeg har kigget på
http://www.mikrov.dk/detektyven/produktinfo.htm
men jeg ville se om det ikke kunne gøre billigere, og jeg har heller ikke kunnet finde nogle infos om refreshrate & opløsning på det webcam der er med, nogen der kender det webcam?
efter min mening er der ikke nok oplysninger på den side, så jeg ville se om der var andre der havde et andet -samle, eller sammel selv tilbud af samme slags

der skal være 6 webcam´s til usb, plus 100 meter kabel til hver.

er det så muligt at overvåge alle 6 kameraer på samme tid?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
31. juli 2001 - 20:17 #1
dette sp. er stillet før.
Avatar billede stigc Nybegynder
31. juli 2001 - 20:19 #2
Der løsning du har fundet kræver at kameraet har hver deres IRQ adresser, hvilket ikke må siges at være optimalt. Det må kunne gøres bedre via USB porten.....
Avatar billede xzxzx Nybegynder
31. juli 2001 - 20:20 #3
6 Store vagthunde. De skal bare have lidt mad og vand :-).

Nej, jeg er da bare med på en lille lytter...

Jelzin101 >> Kan du komme med URL?
____________________________
Casper S [ www.enter-s.dk ]
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. juli 2001 - 20:35 #4
http://www.eksperten.dk/spm/39826
der har jeg stillet noget der ligner(til samme virksomhed) men det blev aldrigt til noget med det webcam, men nu skal det være.

xzxzxz, det skider jo sikkert over alt :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. juli 2001 - 20:40 #5
stigc>> det er sådan den eneste rigtige samle løsning jeg har fundet.
btw 6 kameraer så skal jeg da have en usbhub ik´?
Avatar billede xzxzx Nybegynder
31. juli 2001 - 20:47 #6
dex_dexter >> Jeg kan nok godt programmere en path, så hundene ikke sikder ;-).
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. juli 2001 - 20:50 #7
og en anden ting, hunde skal jo også have noget at spise, det skal et webcam ikke
Avatar billede xzxzx Nybegynder
31. juli 2001 - 20:52 #8
Et webcam skal have strøm, det skal hunde ikke.
Men det vidste du jo kon ;-).

Ej glem hundene...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. juli 2001 - 20:54 #9
he he i know your just joking.

men hvilken opløsning skal sådan et cam have, for det skal være sådan at man kan genkende ansigter osv ud fra dets billeder
Avatar billede no_doubt Nybegynder
31. juli 2001 - 20:54 #10
kig her : http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=surveillance&cn=&ca=10001
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
31. juli 2001 - 20:58 #11
har kigget der, men jeg har ingen mulighed for at prøve om det kan de jeg vil have det til, og det jeg vil have det til er det der står inde på den side jeg har skrevet, men jeg stoler ikke rigtgt på det kamera de har der
Avatar billede morgel Nybegynder
01. august 2001 - 20:35 #12
Hvis det vitterligt er kameraet som projektet står eller falder på, så kan jeg fortælle dig at det har en resolution på 640x480px.

Jeg har set det til salg for 98 DM.

Mvh og så videre !
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. august 2001 - 23:08 #13
640x480px.

det er da ikke meget eller hvad??
har også kigget på axis2100 ( axis.com )
det ser også godt ud
alm webcams kan jo ikke være 100 meter kabel :)
og det skal det være
Avatar billede camboy.dk Nybegynder
05. august 2001 - 01:46 #14
Hejsa dex_dexter !
Jeg har et forslag til hvordan du kan gøre:
du skal købe følgende: 2 x iwatch http://www.inetcam.com/products/hardware/iwatch.phtml
og 2 eller 4 stk ekstra cam:  http://www.inetcam.com/products/hardware/cameras.phtml
(Du kan også købe sort/hvid cam de er billigere og tager nogle bedre billeder hvis det er mørkt)

Med i Iwatch er der også alt den sofware du har brug for.

Når du bruger denne her løsning kan dit kabel til webcamne være ca. 150 meter, og de har ikke brug for ekstra strøm. Kablet er et alm. cat5 netværks kabel.

Jeg bruger selv de webcam fra Inetcam på min side www.camboy.dk Billedkvaliteten er langt højre en den du ser på min side, men det er pga. at jeg jo skal spare lidt på båndbredden. Bemærk lige at jeg ikke tjener så meget som en krone på at anbefalede dette produkt.

Prisen vil ca. være: 6 webcams 1100$ og 8 webcams 1400$
Og så får du også software med... det burde kunnne køre på en pc, men spøg Inetcam
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
05. august 2001 - 03:13 #15
ved du hvad camboy ?
det tror jeg faktisk jeg gør, for det ser faktisk kanont ud :)
btw hvordan har du lavet det der med at move kameraer rundt?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. august 2001 - 19:57 #16
hvor kan jeg købe de ting henne?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
29. august 2001 - 18:36 #17
lukker pga in aktivitet.
har ikke kunnet få fat i det cam camboy foreslog så har brugt deres løsning :(
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
29. august 2001 - 18:37 #18
svar lige alle sammen, så kan i få nogle points.