Avatar billede ion Nybegynder
31. juli 2001 - 20:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af .mov filer

Personligt synes jeg Windows Media Player 7 er bunden, men hvad værre er: Jeg kan ikke afspiller .mov filer i den! Og NEJ jeg gider ikke bruge Apple\'s QuickTime player! Hvis jeg kunne ville jeg helst være fri for begge dele!
Jeg troede mit problem var løst, da jeg stødte på denne side: http://www.moviecodec.com - men nej. Den er informationsmæssigt ganske god, men så snart det kommer til download af codecs er den oxo rådden.

Mit spørgsmål er så: Hvor kan jeg finde codecs til afspilning af hhv. .avi, .mpeg, .mov, .mpe, .mpa mm. - eller een afspiller, der kan klare det hele? Den skal ikke være gejlet op ligesom WMP7. Jeg kunne godt lide WMP6.4, men har ikke haft succes med den og de nye formater.
Codecs, bitte!

På forhånd tak.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
31. juli 2001 - 20:15 #1
ok først skal du have codecs :http://www.jongerenweb.nl/dzmovies/downloads/codecs/opendivx.shtml

og omdøb så filen til .mpeg
Avatar billede janmansilver Nybegynder
31. juli 2001 - 20:19 #2
Du kan ikke få en codec til .mov filer da de er QuickTime filer!

QuickTime filer er oftest kodet med noget der hedder Sorensen Video 3.

Der er jo heller ikke noget der hedder \"Avi\" codec vel?

Installer QuickTime hvis du vil se dine \"mov\" filer.

Hvad har du imod formatet?
Avatar billede ion Nybegynder
31. juli 2001 - 20:25 #3
Jeg har intet imod nogle formater overhovedet... Jeg gider bare ikke QuickTime afspilleren!
Avatar billede ion Nybegynder
31. juli 2001 - 20:27 #4
Beklager, jelzin101 - det virkede ikke...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. juli 2001 - 20:53 #5
ion> Du har sikkert ret i din kritik. Hvorfor udvikler du ikke en bedre løsning, så kunne du måske blive millionær.

/per
Avatar billede ion Nybegynder
31. juli 2001 - 21:26 #6
;)
Det ville jeg skam gerne, men jeg har ikke skillz :-/
Avatar billede janmansilver Nybegynder
31. juli 2001 - 22:16 #7
ION - Hvad har du så imod QuickTime Player?

Jeg kan godt forstå du ikke bryder dig om Mediaplayer 7, da den er temelig grim og sluger system resurser som gal.

Efter min mening er QuickTime 5 dog rimelig neutral i designet, og QuickTime sluger ikke alle system resurserne.

Avatar billede ion Nybegynder
01. august 2001 - 01:13 #8
Som sagt ville jeg helst være fri for dem begge. Den afspiller jeg anvender lige nu, er Zoom Player. Det er sådanset kun en overbygning til WMP, men ligner den overhovedet ikke. Den tager næsten ingen ressourcer. Derfor ville det være ideelt at jeg kunne finde et codec til WMP, således at jeg kunne bruge det i Zoom Player...
Avatar billede janmansilver Nybegynder
01. august 2001 - 14:42 #9
Som sagt du kan ikke få et codec til et helt format!

Ligesom der både er Indeo, Cinepak og DivX;-) codecs til \"avi\", er der Sorensen, Cinepak og Indeo og mange flere codecs til Quictime.

Jeg vil gerne give dig ret i at QuickTime playeren også kan laves bedre. Selv realplayer er kikset. Det er utroligt at der ikke findes noget der er bedre.
Avatar billede ion Nybegynder
01. august 2001 - 16:49 #10
Ja, desværre... Jeg har prøvet at få fat på Sorensen, men jeg fik bare en henvisning til QT Player :-/
Har Cinepak og Indeo codecs\'ne...
Avatar billede morgel Nybegynder
01. august 2001 - 20:49 #11
Quick Time 5 er ganske vidunderlig !
For øvrigt er det aldeles ligegyldigt om hvorvidt nogen ikke bryder sig om den eller ej,
- find en større medievirksom der ikke bruger mov.filer til internetvideo præsentationer,
- og jeg vil spotte dem for valget af alternativer !
Avatar billede ion Nybegynder
08. oktober 2001 - 04:10 #12
Ok, ingen løsning så... QT it is :/