Avatar billede Jettelp1 Nybegynder
17. maj 2011 - 16:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Slette indlæg på eksperten. Samt dårlig service her på siden

hejsa og HJÆLPPPP

Jeg har desværre formuleret et indlæg, hvor jeg nævner mit firma navn. Det er nu lukket med point, men når jeg googler mit firma navn kommer indlægget op på første side?

Jeg har tre gange skrevet til support for at få det fjernet og får det samme dårligste svar tilbage

"Kære Jettelp1

Her er oversigt over dine åbne eller ubesvarede spørgsmål på Eksperten.dk.
Måske har du selv fundet en løsning, har flere informationer eller mangler at acceptere et svar? "

HALLLLOOOOOO, hvad gør man for at komme igennem til nogle der kan hjælpe
Avatar billede repox Seniormester
17. maj 2011 - 17:02 #1
Hvad er problemet i virkeligheden? Er det fordi du er træt af at når man googler på dit firmanavn, så er det første man får et eksperten.dk indlæg?
Avatar billede Jettelp1 Nybegynder
17. maj 2011 - 17:06 #2
Ja lige præcis det er da uprofessionelt. Jeg er lige startet op, og det havde jeg ikke lige set komme
Avatar billede Jettelp1 Nybegynder
17. maj 2011 - 17:07 #3
jeg havde problemet med nogle fejlmeldinger, og en der ville hjælpe mig, spurgte til adressen, adressen er lig med mit firmanavn.
Jeg opgav så adressen, uden at tænke over resultatet.
Avatar billede repox Seniormester
17. maj 2011 - 17:16 #4
Jeg forstår ærligt talt ikke din påstand om det er uprofessionelt - du er ikke den første - ej heller den sidste - som gerne vil have hjælp til sin hjemmeside; der er flere der ligger spørgsmål om hjælp til sit firmawebsite og refererer ligeledes med en URL henvisning.

Jeg synes du skulle se det som en mulighed for at fokusere på SEO på dit website, så dit website vejer tungere i søgeresultaterne når dit firmanavn googles.

Den positive (men lidt mere tekniske del af din 'problematik') er at eksperten.dk jævnligt besøges af Google. Google vil også følge URL'er på eksperten.dk og det vil være med til at indeksere dit website hos Google - hvilket igen gør det til en vigtig opgave for dig at SEO optimere dit firma.

Hvordan lyder det?
Avatar billede kjeldsted Novice
17. maj 2011 - 17:21 #5
Jeg er da helt enig med repox. Kan faktisk ikke se det uprofessionelle i det. Medmindre man sælger sig selv som topuddannet programmør :)

Og så er der en grund til at spørgsmål ikke skal slettes. Hvis man bare sådan lige kunne slette det, var der sikker mange der ville gøre det uden nogen god grund, og gamle spørgsmål ligger til evig tid, så at andre kan få glæde af tråden.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. maj 2011 - 17:46 #6
du kan bruge tiden på at rette fra
"Here can you buy iBands"
til
"You can buy iBands here"
Avatar billede Vandreren Novice
17. maj 2011 - 19:21 #7
Efter min mening er de mange sproglige fejl på din side et langt større udtryk for manglende professionalisme. :)
Avatar billede Jettelp1 Nybegynder
17. maj 2011 - 23:35 #8
Sig mig lige, vil I ikke give mig ret i, at det er meget irreterende at få det samme standard svar tre gange i træk. Når man kontakter support forventer man da, at der sidder et levende menneske og svare tilbage.... Eller er det bare mig?

Jeg skriver at jeg lige er startet op, og jeg har brugt tid på min hjemmeside. Den er ikke perfekt, og jeg påstår heller ikke andet, men jeg må rette fejlene hen af vejen, når jeg opdager dem. Jeg opdagede at mit brand dukker uheldigt op på google, og det vil jeg gerne rette op på nu. Det er da fair nok?

repox: jeg har fulgt de råd jeg har fået omkring optimering, jeg har desværre ikke endnu flere forhandlere, som jeg kan bytte links med. Men arbejder på sagen. Syntes det er træls at nye forhandlere skal læse om mig på eksperten.dk førend de finder min egen hjemmeside.

Kjeldsted: Hvis der havde været en synlig advarsel der blinkede inden jeg sendte spørgsmålet afsted i sin tid, så havde jeg ikke sendt det.

Claes57: Jeg ved ikke hvad jeg skal sige!!!!! Du forstod åbenbart ikke mit problem. Eller vil du chikanere mig? (Det tror jeg selvfølgelig ikke du vil)

Vandreren: Tarveligt. helt ærligt! Hvad har dit indlæg med mit problem at gøre
Avatar billede kjeldsted Novice
17. maj 2011 - 23:49 #9
Jeg tror bare at det vi alle herinde prøver at sige er at vi egentlig ikke kan se at det er et problem.

Tænk hellere på al den reklame du nu har fået her inde med denne debat. Jeg er helt sikker på at det nok skaber flere kunder end det skræmmer at eksperten dukker frem på Google.
Avatar billede repox Seniormester
18. maj 2011 - 00:10 #10
#8
Jeg vil gerne understrege at følgende ikke er for at chikanere dig eller for at være tarvelig, men din side er desværre langt fra at være SEO optimeret. SEO optimering er meget mere end bare at bytte links .... meget mere..
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2011 - 09:58 #11
jeg vil ikke chikanere - men prøv lige at køre den engelske version igennem hos en, der kan tale sproget - ellers fremstår det så amatøragtigt, at du skræmmer evt kunder væk. Det er bare et tip - når du nu selv har brugt ordet 'uprofessionelt'.
Personligt er jeg da ligeglad med kvaliteten på din side - men det burde være i din interesse, ikke?
Avatar billede Jettelp1 Nybegynder
18. maj 2011 - 11:36 #12
Jeg måtte lave en hjemmeside, da jeg begyndte at få henvendelser på min ide. Og resultatet er hvad jeg selv i min sparsommme fritid har kunne komme frem til. Indtil nu. Jeg bad ikke om  kritik af min side, eller kundeanalyser for den sags skyld. Så lad nu det ligge....!

Jeg tænker bare, hvorfor ikke give den service, at man mod betaling evt. kan få slettet indlæg herinde.
Så ville der komme penge i kassen og brugeren(MIG) ville være mere tilfreds.
Repox har du nogle links til SEO, evt med en to do liste, som jeg mon kan finde ud af?
Avatar billede repox Seniormester
18. maj 2011 - 12:04 #13
#12
Jeg tror desværre ikke mange her vil give dig ret i at man mod betaling kan få slettet sine indlæg kan kalde det for service - jeg ville kalde det bestikkelse. Formålet med at lade tråde stå er naturligvis at give andre muligheden for at få løst et problem som dit - et andet formål med ikke at slette enkelte indlæg er lade en tråd være letforståelig. Jeg vil gerne prøve at være forstående overfor din problematik, men jeg tror at du oplever det som en værre oplevelse end det i virkeligheden er. Og den helt rigtige vej ud af det er faktisk at gøre noget mere ud af dit website.

Lidt grundlæggende om SEO fra Google selv:
http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google.com/en//webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf

PDF'en stammer fra denne Google artikel http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35291 som er meget informativ og et godt sted at starte.

En to-do liste om SEO afhænger desværre mest af det indhold du har, hvorfor det er nemmere at du får lidt grundlæggende viden om SEO først.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. maj 2011 - 17:13 #14
Enig med repox i at den form for bestikkelse ikke vil blive modtaget specielt godt hér på stedet. Jeg har da også selv spørgsmål jeg sikkert havde slettet hvis man kunne, fordi jeg har stillet utroligt dumme spørgsmål. Som kommer frem ved søgningen på min hjemmeside(/mit navn!). Men jeg hat stadig godt 80 spørgsmål bag mig.
Du står meget alene med den mening.
Og personligt har jeg selv haft utrolig stor glæde af ekspertens SEO optimering da jeg ofte har søgt efter svar på google som har ledt mig her til.
Avatar billede RTH Nybegynder
19. maj 2011 - 18:46 #15
Der er intet galt i at stille dumme spørgsmål. Det er jo den nemmeste vej til at blive klogere. Jeg har da sikkert også her og dér stillet spørgsmål, som jeg i dag kun kan le af. Men internettet fanger - og sådan er dét.
Avatar billede Jettelp1 Nybegynder
21. maj 2011 - 13:05 #16
Jeg forstår ikke helt det med bestikkelse... Måske fordi jeg er spørgeren og i er svareren. Men det skal nok uddybes...
Anyway, det er lige meget.
Som RTH skrevet - sådan er det!

Jeg er stadigvæk undrende omkring svarene fra support!
Idag fik jeg dette svar

"Her er oversigt over dine åbne eller ubesvarede spørgsmål på Eksperten.dk.
Måske har du selv fundet en løsning, har flere informationer eller mangler at acceptere et svar?

Åbne spørgsmål med indlæg:

Mobilt bredbånd og trådløs internet giver kun periodevis i kategorien Internet / Internetopkobling / Andre | 4 indlæg. (Spørgsmålet er over 40 dage gammelt)"

Udover at svaret overhovedet ikke besvare mit spørgsmål, så er svaret af indlysende årsager også forkert....

Når men jeg må igang med SEO!!!
- tak for jeres kommentar... ved ikke helt ang. point, men de må gå til Repox, siden svaret må være google optimering!
Avatar billede repox Seniormester
16. juni 2011 - 17:49 #17
Jeg lægger lige et (forsinket) svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juni 2011 - 19:03 #18
Jettelp1 >> Det du kalder "Svar fra support" har nu ikke noget med et "Svar" at gøre.
Den mail kommer automatisk, fordi du har åbne spørgsmål, som er over XX antal dage gammelt.
Du vil blive ved med at få en sådan mail, indtil du lukker dine spørgsmål.........