Avatar billede troels_p Nybegynder
17. maj 2011 - 13:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

*.domæne.dk = www.domæne.dk

Hej,

Jeg ved ikke om subject giver mening, men.

Jeg er igang med at sætte en IIS7-server op, og kunne godt tænke mig at uanset hvad der blev skrevet i stedet for www, ville det altsammen ende samme sted.

Jeg har forsøgt at lave en *.domæne.dk-binding, uden succes.

Hvad skal jeg skrive for at få al trafik til domæne.dk, uanset om det er hans.domæne.dk, viggo.domæne.dk eller www.domæne.dk der tastes i browseren?

Jeg har sat DNS op med CNAME til at *.domæne.dk går op mod domæne.dk (som med A-record peger mod min IP), men det synes ikke at fungere.
Avatar billede wanze Nybegynder
17. maj 2011 - 13:47 #1
"men det synes ikke at fungere" er ikke en særlig god fejlbeskrivelse. Hvad er det, der ikke fungerer? Peger DNS'en ikke rigtigt eller er det din webserver, der ikke forstår, hvad den skal gøre?

Du kan prøve at pinge alle underdomænerne og hoveddomænet og se om de alle peger samme sted hen. Hvis de gør det, så ved vi, at det ikke er et DNS-problem, men derimod et opsætningsproblem med IIS.
Avatar billede troels_p Nybegynder
17. maj 2011 - 14:05 #2
www.domæne.dk peger mod gammel webhost
hej.domæne.dk peger mod min server

- Det giver da absolut ingen mening at www peger det forkerte sted hen, eftersom alt andet end www. peger mod den rigtige IP. Alt er indstillet på GratisDNS, og der er ingen settings der fortæller at www skal gå andetsteds hen.

Prøv lige at se hvilken IP-adresse i får hvis i pinger www.brugtestumper.dk
Avatar billede troels_p Nybegynder
17. maj 2011 - 14:48 #3
IIS understøtter ikke *-binding.
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. maj 2011 - 15:27 #4
Du kan oprette domænet som default...