Avatar billede avminarm Juniormester
16. maj 2011 - 22:36 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Mails flere computere - er jeg den eneste?

Hej

Jeg har søgt nettet tyndt for løsninger...
Er jeg den eneste der har flere computere+en telefon - men EN mail adresse.
Jeg kan sagtens læse alle mails på alle computere (pop3 el imap) -men når jeg læser en mail på PC1 sker dette ikke på PC2.

Kan man virkelig ikke få en exchange ligende funktion noget sted på nettet? (ikke hosted exchange).

Altså en konto hvor f.eks. de 3 computere man har alle sykroniserer op mod? (ikke noget med software på alle computere - men en webbaseret løsning)

Håber jeg har forklaret mig godt nok? alle forslag er velkomne!!

//avminarm
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2011 - 23:02 #1
GMail?
Avatar billede sten2004 Nybegynder
17. maj 2011 - 00:13 #2
Imap.? Hvad mener du med "men når jeg læser en mail på PC1 sker dette ikke på PC2"? Vil du have at status på en mail du læser via pc1 bliver vist som læst på pc2 når du bruger den til mail?
17. maj 2011 - 05:38 #3
Hvilket E-mail program ?
Avatar billede avminarm Juniormester
17. maj 2011 - 08:10 #4
Jappe4>> gmail ??
Sten2004>> ja en synkronisering mellem computerene.
Karise_Larry>> outlook 07 og 10
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
17. maj 2011 - 08:41 #5
Som Sten2004 skriver er det IMAP du skal bruge..

Det sættes op på samme måde som Pop3, du skal bare vælge IMAP som servertype i stedet for pop3 når du sætter din email op de forskellige steder (computere og telefoner)

Forskellen er at Pop3 henter mailen ned fra serveren til den enhed der skal læse den. Imap kigger bare på serveren og gemmer som regel en kopi på den enhed du kigger på.

Derfor forsvinder mails først fra serveren - og de andre enheder, når du selv sletter den.

Du er nok nødt til at slette din pop3 konto og så oprette den igen som IMAP .. man kan som regel ikke ændre det.
Avatar billede avminarm Juniormester
17. maj 2011 - 12:06 #6
Therealyoda>> men dette giver vel ikke en slags synkronisering vel? Med imap hentes mails bare til alle pcere ikke? Læses en mail på pc 1 kan man ikke se det på pc 2 vel?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
17. maj 2011 - 14:29 #7
Ohh .. svar skyldig ..

men jeg mener faktisk at hvis pc1 læser en mail, så bliver den markeret som læst, også på de andre enheder..

Man kan dog ikke se hvad for en af enhederne der har markeret den som læst..
Avatar billede avminarm Juniormester
16. november 2011 - 09:31 #8
måske er svaret "windows live mesh" - jeg håber at få tid til at teste det en af dagene - nogen erfaringer?
Avatar billede avminarm Juniormester
21. april 2012 - 12:50 #9
kan man mon smide pst filen i en cloud service?
Avatar billede avminarm Juniormester
29. april 2012 - 23:04 #10
vil pørøve noget lan cloud på en USB disk - men skal lige finde egent software først