Avatar billede skkn Nybegynder
15. maj 2011 - 20:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke starte op. Fejl på motherboard 2 efterfulgt af CC

Jeg har en stationær computer som pludselig ikke vil starte op. Den har et display på motherboard som først skriver tallet 2 og efterfulgt af CC og så bipper den højt. Hvad kan der være galt ?
Avatar billede chalde Seniormester
15. maj 2011 - 21:05 #1
Hvad står der i manualen mht. fejlkoder?
Evt. skriv hvilket bundkort (og hvad resten af dit setup består af).
Avatar billede skkn Nybegynder
15. maj 2011 - 22:06 #2
Kan ikke finde manual.

XP

Ved ikke hvilket bundkort der sidder i
Avatar billede lmcb Nybegynder
16. maj 2011 - 10:09 #3
Prøv at tage rammen ud og se om det opfører sig anderledes når du tænder den uden ram. hvis ikke fejlkoden ændrer sig så ligger formentligt et andet sted i systemet. Det kan også være at computer lige nu tror der ikke sidder noget ram i og så vil koden/lyden ikke ændre sig, men så kan det muligvis hjælpe at "genmontere" rammen. evt. et modul ad gangen hvis du har flere sat i.

Du kan også prøve at hive grafikkortet ud for at se om koden/lyden ændrer sig. Og det samme kan du prøve med CPU'en det er dog lidt mere omstændigt da du behøver noget kølepasta for at kunne montere cpu køleren ordentligt igen

Lars
Avatar billede skkn Nybegynder
17. maj 2011 - 19:16 #4
Fejlen er klaret af labtech i Aars næsten uden beregning. ¨Flot
Avatar billede lmcb Nybegynder
17. maj 2011 - 20:06 #5
Dejligt nogen firmaer stadig leverer god service :-)