Avatar billede 1ti1 Nybegynder
15. maj 2011 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brænde dvd?

Hej Eksperten.

Jeg skal snart til eksamen og jeg er kommet op i ''film og medier'' - Til det emne har jeg lavet min egen film, som jeg selv har optaget med almindelig videokamera.

Men til selve eksamen skal vi have filmen med på en dvd, og spørgsmålet er, hvordan gør man, når man propper cd'en ind i computeren, så den starter som det var en film?

Tak på forhånd!
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2011 - 20:13 #1
Du skriver:

"...  hvordan gør man, når man propper cd'en ind i computeren, så den starter som det var en film?"

Hvad mener du med det? Hvilken del af processen er problemet? Har du prøvet at brænde DVD'er før?

Hvilket videoredigeringsprogram bruger du?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
15. maj 2011 - 20:17 #2
Brugte moviemaker - det er enkelt og nemt.

Ja til det = Når du f.eks. skal se en dvd og sætter den ind i computeren, går den direkte igang i et prg, men her har jeg bare proppet ''filen'' (Vidoen) over på dvd'en, som det var et Usb - Så hvordan brænder videon over, så det ligner en dvd jeg skulle se ^^

Og nej, har aldrig prøvet at brænde dvd'er før.
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2011 - 20:38 #3
Du skal vælge et bestemt program til at åbne den filtype, filmen er lavet i. Det kan f.eks. være Film.mpeg eller noget andet. Kig på linket herunder for at se andre filtyper, det kan være:

http://support.microsoft.com/kb/308464

Hvordan, du gør det, beskrives her:

http://support.microsoft.com/kb/307859

Hvis du gør det rigtigt, bør filmen starte, når du putter DVD'en i computeren :-)
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2011 - 20:40 #4
Og med "program" i forrige indlæg mente jeg selvfølgelig f.eks. Windows Media Player eller at andet program, som kan vise film af den filtype, din video er i.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
15. maj 2011 - 20:53 #5
Nu fandt jeg endelig ud af det - læg et svar tak.
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2011 - 20:59 #6
Velbekom. Held og lykke med fremvisningen :-)
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
15. maj 2011 - 21:35 #7
Tak tak :) Glæder mig meget til den eksamen.