Avatar billede larsbb Nybegynder
13. maj 2011 - 19:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows Media Maker driller

Jeg har et Sony CX-105 video kamera, som jeg har optaget nogle klip på. Når jeg så importerer dem, siger Windows Media Maker så at nogle af filerne er korrupte, på trods af at jeg kan afspille dem i Windows Media Player uden problemer.

Det underlige er så, at det er tilfældigt hvilke filer der er markeret som korrupte. Hvis jeg f.eks. lukker programmet og åbner det igen, så er det pludselig nogle nye klip der er problemer med.

Det er nok bedre beskrevet i videoen her:
http://screencast.com/t/CbO1ibMoZ3

Jeg kører Windows 7 64 Bit på en stationær computer med 16GB, en Intel X25 SSD disk og et Nvidia GeForce GTX570 grafikkort, så det bør ikke være et spørgsmål om performance-problemer på selve computeren.

Nogen bud på hvad der kan være galt? Jeg har prøvet at lukke og åbne programmet en million gange for at se om jeg kunne være heldig, at den bare én gang viste alle klippene så jeg kunne eksportere filmen, men det tætteste jeg har været er, at der kun var ét klip der var korupt.
Avatar billede pstidsen Novice
13. maj 2011 - 19:50 #1
Åben moviemaker og importer klip. Marker de klip som virker og tryk Ctrl+x. Luk!

Åben og importer igen. Tryk Ctrl+v. Gentag indtil de alle er der.
Avatar billede larsbb Nybegynder
13. maj 2011 - 20:06 #2
Når man trykker CTRL+X (Cut), så mister man den selection så snart man lukker programmet, så  man kan ikke trykke CTR-V (paste) når man genåbner programmet.

Og man kan ikke have to instanser af Windows Movie Maker åbent på samme tid, desværre.
Avatar billede pstidsen Novice
13. maj 2011 - 21:51 #3
Og man kan ikke have to instanser af Windows Movie Maker åbent på samme tid, desværre.
Så må man lave ninjatricks! :D

Åben og importer. Slet dem som ikke kan bruges, gem film. Luk. Åben og importer. Gentag indtil de alle er der.
Avatar billede larsbb Nybegynder
14. maj 2011 - 10:25 #4
Problemet med den fremgangsmåde er blot at allerede importerede filer, som ikke giver fejl ved første import, så pludselig giver fejl når jeg lukker og åbner op igen. Det er det der er så mystisk.

Nå, men anyway, fandt så ud af at Windows Movie Maker ikke officelt understøtter .mts, på trods af at redigeringen langt hen ad vejen fungerer fint:
http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=8580364e-d1e8-4f4b-892d-5360f01898e4

Jeg prøver at konvertere dem til noget andet for at se om det løser problemet.
Avatar billede pstidsen Novice
14. maj 2011 - 14:09 #5
Problemet med den fremgangsmåde er blot at allerede importerede filer, som ikke giver fejl ved første import, så pludselig giver fejl når jeg lukker og åbner op igen. Det er det der er så mystisk.
Når du gemmer filmen som EN film er det jo kun ET klip.. Men anyway dooooh, du kunne godt have sagt at du arbejdede med .mts filer....