Avatar billede tuplet Nybegynder
13. maj 2011 - 18:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Samling af 10 lednigner i én

Jeg skal lave en lampe, der har +10 pærer, men jeg er i tvivl om, hvordan jeg får alle ledningerne samlet til én ledning, da den skal hænge fra udtaget i loftet. Der er tale om normal to-ledet lampeledning på en 6mm tykkelse.

Nogen der har kendskab til en sådan samling?

Mvh.
Emil
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2011 - 07:49 #2
Kan du ikke køre ledningerne mellem pærerne parralelt, så de får både nul og fase, og nøjes med en almindelig samling ved lampeudtag med 2 ledere?
At samle det hele i en klemrække udenfor lampeudtag synligt er ikke lovligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2011 - 07:51 #3
Måden jeg omtaler er den samme som når man laver en lyskæde i 220 volt.
Avatar billede antikat Nybegynder
14. maj 2011 - 16:43 #4
Prøv at kigge på http://www.wago.com/cps/rde/xchg/SID-7EB0B84D-1C1CD08D/wago/style.xsl/dan-2631.htm

Hvis det er alm. blød lampe ledning, så klem tyller på ledningen inden den monteres i muffen.

Det hele gemmer du i en samledåse et sted i lampen.
Avatar billede tuplet Nybegynder
15. maj 2011 - 17:10 #5
@220661; Jo, jeg ville godt kunne høre ledningen parallelt imellem pærerne, men jeg skal nemlig bruge ledningerne, som en del af lampens design.

@jape44 & @antikat; De samlemuffer jeg har arbejdet med (hvilket ikke er mange), der har de kun fungeret som bideled imellem to forskellige ledninger. En samlemuffe med 10 led, har da da ikke forbindelse med hinanden, men kun med ledningen på den anden side af den enkelte muffe. Så skal man selv skabe en forbindelse imellem, eller?
Avatar billede antikat Nybegynder
15. maj 2011 - 17:47 #7
Hvis du anvender alm. kronmuffer som jape44 linker til så skal du blot lave en "lus" som forbinder mufferne
http://gratisupload.dk/vis_billede/59983/
Avatar billede tuplet Nybegynder
15. maj 2011 - 23:38 #8
Super - Så samlemuffer er løsningen. Tak for jeres svar :)
Det må være først til mølle, så jape44 du kan bare skrive et svar.

Endnu en gang tak til jer alle :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2011 - 16:12 #9
Velbekomme.
Jeg afmelder overvøgning af denne tråd nu når løsningen er kommet.
Avatar billede tuplet Nybegynder
21. august 2011 - 21:42 #10
Jape - Smider du ik et svar ;)
Avatar billede tuplet Nybegynder
21. august 2011 - 21:43 #11
Jape er åbenbart nedlagt, så 220661 du får de kære points, og endnu en gang tak for hjælpen! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2011 - 15:54 #12
velbekomme