Avatar billede teqno Nybegynder
31. juli 2001 - 18:07 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Advanceret MySQL Brugersystem

Hej Eksperter.

Jeg ville hører om nogen af jer gad hjælpe mig med, et brugersystem baseret på MySQL. Der skal helst være disse funktioner...

::::::Normale Brugere::::::.

-oprette bruger.
-logge ind :)
-online-tid, så den tæller hvor lang tid en bruger har været online, og skriver det i hans profil.
-Internt mailsystem.
-Søge funktion, søge efter andre brugere.
-Top 5, over brugere med mest tid.
-En liste med 5 nyeste brugere.

::::::Admin::::::

-Lave rum i chatten.
-Give brugere rum.
-slette rum fra brugere.

Der skal være en chat:

-flere rum, brugere skal kunne skifte rum.
-private rum.

Hilsen Teqno

Avatar billede zeth Nybegynder
31. juli 2001 - 18:14 #1
jeg tvivler på at du får det for points.. du skal frem med $$$$\'erne.. :-)..

men du kan vel mixe en chat og et internt mailsystem.. der er nogen på asp.dk og activeserverpages.dk
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
31. juli 2001 - 18:48 #2
Hvis du er interesset, vil jeg gerne kigge lidt på opgaven, men jeg kan ikke love noget. Hvilke resurcer har du til systemet?
Avatar billede jkmedia Nybegynder
31. juli 2001 - 21:43 #3
oki, hvad skal vi hjælpe dig med!? :o)
Avatar billede jkmedia Nybegynder
31. juli 2001 - 21:44 #4
hvilke nogen af tingne kan du ikke finde ud af?!
Avatar billede netsjov Nybegynder
01. august 2001 - 17:35 #5
Jeg vil gerne lave det for 1675 !!!!KR!!!
Avatar billede tcr Nybegynder
06. august 2001 - 03:54 #6
Kan lave det for 7500 kr :o) kontakt mig hvis du er interesseret!
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
06. august 2001 - 14:55 #7
Jeg vil gerne lave det for 400kr, men prisen kan diskuteres! Jeg er desuden allerede 25% færdig med systemet!!!
Avatar billede 7 Nybegynder
10. oktober 2001 - 16:17 #8
>cyborgsoftware!

Kan du lave det for 400 kr,-?!
Så skriv lige en mail til:

Rasmus@cybergod.dk

jeg betaler gerne for det system :)
Avatar billede jkmedia Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:23 #9
Avatar billede fc132 Nybegynder
17. oktober 2001 - 02:08 #10
vil også godt købe den for 400 kr hvis den kan alt det!
Avatar billede fc132 Nybegynder
17. oktober 2001 - 03:58 #11
min mail: cvb@ofir.dk
Avatar billede webwizard Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:24 #12
Mee too... men jeg vil se den først!
Send lige en mail til jacobberget@hotmail.com ik\'?

/WebWiz@rd
- Particle WebDesign
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:52 #13
Jeg havde ellers pauset projektet, da techno, som oprettet spørgsmålet, ikke svarede. Men da der er så mange, der er interesseret, vil jeg da start det op igen!

Efter hvad jeg kan huske har jeg allerede lavet mailsystemet, og tid på server.

Smider en link når jeg har en alfa klar!
Avatar billede fc132 Nybegynder
17. oktober 2001 - 19:15 #14
ok, lyder godt.. (jeg) glæder mig til at se den lige som alle de ander :)
Avatar billede webwizard Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:14 #15
Kan du ikke også smide et forum oveni?

/WebWiz@rd
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:54 #16
jo det kan jeg da godt, men vil du betale lidt ekstra for det?
Jeg har fået styr på chatten, laver den færdig i weekenden, hvor meget layout vi I have?
I kan evt. emaile mig med designet, eller et forslag, så jeg kan lave en induviduel løsningb til hver af jer!
cyborg@mail.tele.dk
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:56 #17
glemte lige at sige, at jeg laver det i php og mySql.
Avatar billede webwizard Nybegynder
20. oktober 2001 - 14:13 #18
Jeg vil først se det, før jeg lover at betale noget, til nogen som helst! Så lav det først, og så vil jeg se om jeg vil købe det! :-)
Bare smid noget hjemmelavet design på, til at starte med... Så hvis jeg gerne vil betale, så kan jeg jo e-maile mit design-forslag?

/WebWiz@rd
Avatar billede fc132 Nybegynder
20. oktober 2001 - 15:18 #19
Er nænsten lige glad med design da jeg selv kan lave det.. men du må da gerne lave et lille et. :)
Jeg vil også godt se/prøve det før jeg køber noget!
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:09 #20
det har bare noget at gøre med at designet er integreret i php\'en, men jeg kan laver en masse kommentare i php\'en, så det er forståeligt fx hvilke include-filer, der indenholder hvad!
Jeg uploader det på min hp først, selvfølgelig.
Vil i også have et forum, eller vil i kun have chatten?
Avatar billede fc132 Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:42 #21
hvis forum er med i de 400 kr vil \"jeg\" da godt!
men hvis man skal betaler ud over det så nej tak :)
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
22. oktober 2001 - 07:04 #22
det finder jeg ud af når jeg er færdig med projektet, men da jeg alligevel skal lave det, kan i vel også godt få det inkluderet.

Jeg har næsten droppet en ren html/php chat, jeg er igang med at lave en java/html/php chat:
En Java applet som chatten, og php som backend.

Håber det stadig har interesse!
Regner med at lave noget klar i slutningen af ugen!
Avatar billede nms Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:56 #23
Du sender også lige en kopi til Coze@ofir.dk ik? :)

-NMS
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
24. oktober 2001 - 19:27 #24
Til nms:
Har du læst hele spg\'et!? Er du villig til at betale?

Opdatering:
I øjeblikker ser det ud til at brugeroverfladen på selve chatten bliver en java applet. Resten bliver html/css.
Chat - Brugerinterface: 50% færdig.
Chat - system: 90%
Mail - system: 90%
Mail - interface: 10%
Profil - system: 60%
Profil - interface: 10%
søg og sidste 5: 0%
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:17 #25
Nå nu er tiden snart nær...!
Chatten er i java. Den fungere ubeklageligt både på min server (apache) og f2s.com(langsom).
Den hakker ikke, ikke noget med at en funktion suger alle krafterne ud af appletten. Refresh tiden er også helt fin efter min mening. Den kan instilles manuelt(0->*). Refreshen køre i baggrunden og opdatere dataerne, så man ligger ikke mærke til den, undtagen når en ny bruger kommer på listen, eller der kommer en ny besked.
Java-appleten køre i java runtime env., som betyder at alle computere, som understøtter active-x, kan køre appletten. Hvis man ikke har installeret java runtime env., bliver den automatisk dwn (cab fil) og installeret. Det sikre at alle brugerne har den rigtige version, så de kan bruge alle funktioner.
CPU loaden er meget lille(et par % ved opdatering) og ram-brug, max 3-5mb.
Jeg skal dog lige nævne at jeg køre en 933mhz 384ram, så alt er relativt.
Mail systemmet er også ved at tage form.
Brugerne kan udover sædvanlige funktioner:
-se om sent mail er læst
-annulere sente mails, hvis de ikke er læst
-oprette så mange folders de vil
-:) = smilyface, er der nogle som har en god
smily, må i godt sende den til mig cyborg@mail.tele.dk
-Ville det være en god ide, at brugerne ville kunne oprette  maillists/grupper?

Regner med at have en beta klar senest næste uge.
Dem der er interreseret i projektet, kan smide en emailaddresse her eller til min mail, så sender jeg en mail, når den er uploadet. Også for at få overblik over, hvem der er interreseret.
Regner også med at skrive en dokumentation over alle funktioner en gang i næste uge!

Sidste punkt:
Har fået opfordring til at lave en log med alle ip\'er og ?. Hvor omfattende synes I den skal være?

Kaspar
cyborg@mail.tele.dk
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
01. november 2001 - 01:20 #26
Hvis noget skulle ønske at kontakte mig, kan det også gøres via ICQ: 131366172
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
04. november 2001 - 22:53 #27
Har omkonfigureret UI på chatten, så den kan køre i Microsoft VM. Det betyder, at det ikke er nødvendigt at downloade Java runtime env, som fylder 8.8mb. Systemet bliver færdig i denne uge, og så skal det lige sættes pænt op, så en gang i næste uge er det helt færdigt. Når systemet er færdig, vil jeg komme med en url og et tidspunkt, hvor jeg vil være online i chatten, hvis I vil teste den.

Mvh
Kaspar
Avatar billede gfx Nybegynder
21. november 2001 - 23:37 #28
Det kan også være jeg er interesseret.?
Er den færdig.?
Avatar billede dfr12 Nybegynder
22. november 2001 - 17:23 #29
venter bare på en beta :)
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
23. november 2001 - 18:23 #30
Er i gang med alfatesten! Har næsten rettet alle fejl, men mangler en i chatten, som går at en besked bliver printet flere gange.
Hvis der alligevel er nogle, som ikke kan vente, kan de kontakte mig via icq (131366172) mellem klokken 20 og 22 den 23(idag). Ellers smid en mail til cyborg@mail.tele.dk.
Har ikke noget ordentligt webhotel, så siten ligger på min testserver, hvilken ingen fastnetforbindelse har, så derfor tidsrum.

Kaspar
Cyborsoftware
Avatar billede gfx Nybegynder
23. november 2001 - 22:51 #31
Jeg har sendt en mail...
Avatar billede teqno Nybegynder
25. januar 2002 - 20:49 #32
lukker spm