Avatar billede SkovBanan Nybegynder
13. maj 2011 - 09:40 Der er 1 kommentar

SORT SKÆRM - Men lys i tastatur :)

Hej allesammen.

Igår åbnede jeg min bærbar computer (skulle rense ventilationen). Det hele gik fint osv. Og jeg tændte min computer undervejs for at se om jeg nu havde sat alt i som det skulle. MEN MEN MEN . Da jeg så havde sat tastaturet i, og ville tænde, så var skærmen bare sort.- Et par enkelte gange når jeg tændte den, sagde den at den ikke kunne finde harddisken, så prøvede holde harddisken lidt inde mens jeg tændte for at se hvad der skete. Så tænder den så .. Og hurra og lala . Men så kom jeg til at give slip.. S¨å helt sort skærm igen.. Så prøvede jeg skrue så meget jeg kunne i skruerne omkring harddisken også tænde, og så siger den at den ikke kunne findde hdd igen.. Så igen holder jeg harddisken nede , men ak, sort skærm denne gang.. Så prøvede jeg det der trick med at fjerne batteriet og holde tændknappen nede i nogle sekunder, og så sætte kun lader til. Computeren tændte og jeg kunne gå ind i mit WoW og whaterver hehe . Så tænker jeg wuhuu, den virker igen. Så slukker jeg den, men da min kæreste kommer hjem og skal tænde den, så får han også sort skærm. Så prøvede jeg det der trick igen, men no luck.. Den er bare sort..
Det skal lige siges igen, atalle lys er tændte .. Det er en aspire 5940g, og hvisnogen kender den, så har den nogle "lys-rubrikker" i venstre kant, og der lyser den kun yderst til venstre i 3 sec når den starter, og ellers går den ud. Når den virker lyser den yderste knap hele tiden. .
Jeg overvejer tage til en reperatør, da hvis jeg skal sende den til rep i El-giganten måske først får den om en evighed :)
Håber i kan hjælpe! - Tak

HIlsen Zitnia
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. maj 2011 - 22:52 #1
Jeg ville nok ikke anbefale at pille de individuelle dele ud af en bærbar. Det er kun hvis du f.eks skal montere en SSD, at det er nødvendigt. Det kunne godt lyde som enten defekt cpu/gfx, siden den viser sort skærm. Men jeg ville nok anbefale at få den repareret, og så en anden kun nøjes med at rengøre den udvendt, elektronik er meget sart :)