Avatar billede oppes Seniormester
12. maj 2011 - 23:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Backup

Jeg var igang med sikkerhedskopi, har -vista home- program Glary utilities-
har kørt 10 dvd'r og midt i nummer 11 dvd kom følgende besked:
" Der opstod en fejl følgende oplysninger kan hjælpe dig med at løse fejlen. Anmodningen kunne ikke udføres da der opstod en I/O enheds fejl (0x80070450."
Er der nogen der vil komme med bud hvad der er galt og hvordan kan jeg bære mig ad.
Avatar billede thov Forsker
13. maj 2011 - 01:08 #1
Ja, brug Macrium Reflect (gratis) http://www.macrium.com/reflectfree.asp

Og gem backup'en på en ekstern harddisk - ikke DVD'er.
13. maj 2011 - 06:43 #2
Mener du at din Vista instalation fylder >10 DVD'er ?
Det må være incl diverse EGNE filer, dokumenter, ... ?
Så bliver det let noget 'rod' ...

Vil anbefale at FLYTTE diverse EGNE filer, dokumenter, ... over på andet medie (Ext. Harddisk) først samt en oprydning med
www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

* Opret en frisk Systemgendannelsespunkt
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering

Så fylder det en hel del mindre !!!
Avatar billede oppes Seniormester
13. maj 2011 - 09:18 #3
Tak for oplysninger begge to send svar.

Så må jeg bruge det -thov- foreslår.

_karise- Du har ret alle billeder og dokumenter er med, så gør jeg det du siger.
13. maj 2011 - 09:43 #4
... du skal også tænke over at hvis (=når) du på et tidspunkt skal brug din BackUp ? Kender du proceduren ? Og virker den ? Og virker dine BackUp filer ?
Avatar billede oppes Seniormester
13. maj 2011 - 10:32 #5
nej, jeg kender ikke proceduren, ved heller ikke om det virker,og nej til det sidste også. Men hvad så nu? Hvordan bliver jeg klokere?
Avatar billede thov Forsker
13. maj 2011 - 14:12 #6
Er computerens harddisk ikke opdelt (partitioneret), starter du  med at anskaffe en ekstern harddisk (I et USB kabinet).

Kopier alle dokumenter, billeder, video'er o.s.v. over på USB disken.

Når du har sikret dig at de kopierede filer er intakte (kan åbnes/læses), sletter du dem på systemdrevet C:

Nu skal du partitionere harddisken.
Der henter og installerer du Easeus Partition Master http://www.partition-tool.com/personal.htm
Kør programmet, og formindsk C: så der er 15-20GB fri plads efter de tilbageværende filer.

På den frigjorte plads, opretter du en eller flere nye partitioner - alt efter hvor meget fri plads der er.
Husk at klikke 'Apply', for at få ændringerne gennemført, og lad computeren køre - Det kan godt tage tid.

Kopier de flyttede filer fra USB-disken tilbage på en af de nye partitioner, og fortsæt med benytte den samme partition til nye foto's m.m.

Nu kan Macrium Reflect nemt og hurtigt oprette komprimerede image's af C: på den eksterne disk, og er uheldet ude, kan det sidate image køres tilbage ved hjælp af en boot-CD (Som Macrium'en kan brænde).
Avatar billede oppes Seniormester
13. maj 2011 - 15:08 #7
Yes, yes komputeren's hd er partitioneret, og de forskellige dokumenter, billeder, videoer, musik mm. er flyttet fra C:drev til B,D drev.
Og yes jeg har en externe hd på 500GB som jeg har kørt backup af helemolivitten- C,B, D, og E:drev hvor ligger alle drivere og nogle programmer (var oprettet fra nyaf, medion-)
Avatar billede oppes Seniormester
13. maj 2011 - 15:11 #8
Karise- hvad mener du- jeg skal tænke over , det hjælper vel ikke at tænke på det jeg aner intet hvordan jeg skal bære mig af og genskape filerne og endnu mindre om det virker!!!!!!!!!!!??????`
13. maj 2011 - 17:42 #9
Ref #6 - da det er Vista/WIN kan [Diskhåndteringen] gøre det samme mht. (om)partionering...
Der behøves ikke 3. parts program...
Avatar billede thov Forsker
13. maj 2011 - 17:44 #10
Så er du kommet langt :-)
Inden du lader Macrium gå igang, er det nok en god ide med en defragmentering.
Her er navnene på nogle gratis:
Auslogics
O&O Defrag
Puran

Der er også andre (gratis) backup-programmer, men Macrium er hurtig, og den resulterende backup-fil fylder mindst.
Avatar billede thov Forsker
13. maj 2011 - 17:51 #11
#9
Ja, men kun ved oprettelse af partitioner 'fra venstre mod højre'.
(Det man har brug for ved 'jomfruelige' harddiske).

At forskyde eksisterende partitioner kan Windows' Diskhåndtering ikke..
Avatar billede oppes Seniormester
27. maj 2011 - 14:46 #12
vil i ha pointerne så må i komme med et svar
27. maj 2011 - 17:38 #13
Ping ?

(Dette er så et [svar]...)