Avatar billede Lauer93 Nybegynder
12. maj 2011 - 22:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ekstra skærm?

Hej Eksperter
er det muligt at tilslutte min mus og mit tastatur til 2 skærme, evt til 2 computere, og så kunne skifte mellem hvad de styrer.
så jeg f.eks kan sidde og spille på den ene, og så skifte under spillet til den anden skærm med ting som MSN, Facebook og andre ting åbne? så jeg slipper for at bruge 2 mus og 2 tastature?

er der andre måder at gøre dette på som kunne være smartere?
12. maj 2011 - 23:14 #1
Avatar billede SkovBanan Nybegynder
13. maj 2011 - 09:49 #2
Du kan sagtens sætte din computer til at have to skærme hvis du har to skærmindgange :) . Så skal du vidst ind og ændre skærmindstillinger , sådan så du siger dit skrivebord bliver bredere, og på den måde er din anden skærm med til at vise 1 skrivebord, så kan du have spil kørende i fuld skærm på den ene side, og bare lade musen køre over i den anden skærm når du skal svare på msn fx..

Self. hvis du skal have to computere igang, så er det kvm switch
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2011 - 18:02 #3
karise: kortlink.dk
14. maj 2011 - 18:15 #4
<Lauer93>: Skal du vide mere ???
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
15. maj 2011 - 15:12 #5
tak for svarerne
kan i forklare hvad det er en kvm switch gør helt præcist ;)

-skovbanan, dit svar lyder som en god ide. men vil det ikke blive et problem hvis jeg spiller og så kører musen ud til siden, så skifter den vel skærm
15. maj 2011 - 15:38 #6
Er billed siger mere en 1000 ord -> www.networktechinc.com/images/app-keemux-pd-2.gif

---

...og så kører musen ud til siden, så skifter den vel skærm ... - jeg det vil den sansynligvis.
Men om spillet/programmet så vil acceptere dette trix, kommer an på en prøve...

Min søn kører med 2 skærme på samme PC (via grafikkort med 2 udgange).
* Skærm #1 WOW for fuld opløsning *
* Skærm #2 Messenger Live, Webcam, Facebook, Mail, Skype, ... *
Det virker fint; kan 'snakke' (Skype) mm. samtidig med spillet!

Kan endda dreje webcam kameraet til at se skærm #1 - og kan så LIVE vise nogen i den anden ende om hvordan og hvorledes i WOW - ganske smart/sejt...