Avatar billede gafi Nybegynder
12. maj 2011 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dele skanner i en Epson SX210 på et netværk

Jeg vil gerne dele en Epson SX210 på mit hjemme netværk.
Jeg kan godt få printer delen til at virke, men ikke skanner delen.
Det ser ud som om at skanneren slet ikke er på nettet.
Det er ikke et problem at skanne direkte fra serveren.
Både Server og min egen PC køre XP Pro.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. maj 2011 - 09:28 #1
Hvis jeg læser dens specifikationer på http://www.epson.dk/content/DK/da_DK/products/all_in_one_products/product_spec/DNK-Product-Specification-SX210-DA.ilocal.htm har den slet ikke netværksinterface.

Hvis du blot deler den på en PC, vil du aldrig kunne få scannerfunktionen til at virke på fjernmaskiner - kun på PC´en den er sluttet direkte til.

Hvis den er tilsluttet via en router eller printserver gælder nøjagtig det samme.

Det er kun hvis scannerenheden/softwaren er produceret til at virke over netværk, at det kan lade sig gøre, og det er yderst sjældent tilfældet i lavpris/hjemmesegmentet.
Avatar billede gafi Nybegynder
13. maj 2011 - 09:45 #2
Ja, jeg må jo nok indrømme at det nok var urealistisk, men sådan er det jo når man arbejder i lavpris klasserne.

Men jeg synes du bør have dine point, for selv om det ikke var det svar jeg havde håbet på, så var det et svar jeg kunne bruge, og dermed sparre en masse tid med at rode og regere.

Så send lige et svar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. maj 2011 - 09:50 #3
Snup du bare points selv - jeg har flere end jeg kan bruge :-)
Avatar billede gafi Nybegynder
13. maj 2011 - 10:33 #4
OK, mange tak.