Avatar billede kaspersteen Nybegynder
10. maj 2011 - 18:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brugerens browser/computer information

Nogen der ved om, der findes et lækkert script derude et sted, brugeren kan afvikle i sin browser som vil fortælle/vise brugeren om han har Flash installeret, Javascript slået til, Skærmopløsning m.m. ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
10. maj 2011 - 19:04 #1
Javascript klarer du nemt med et
<noscript>Vis denne tekst</noscript>

Det andet burde klart være muligt, bl.a. Google gør det i Google Analytics
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2011 - 19:08 #2
Avatar billede phillips Nybegynder
11. maj 2011 - 09:03 #3
Jeg tror desværre ikke, du finder ét enkelt script, der kan fortælle brugeren det hele. Du bliver nok nødt til at lave scripts til hver ting, du vil undersøge. Her er lidt til at få dig startet:

Skærmopløsning
<script type="text/javascript">
  alert( screen.width + 'x' + screen.height );
</script>

Flash
Adobe's guide til at detektere Flash

Browser
http://www.w3schools.com/js/js_browser.asp