Avatar billede DanielDk Nybegynder
10. maj 2011 - 17:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dedikere MB til grafikkortet.

Hej alle!
Jeg er stødt på et lille problem, jeg kan ikke trække nogen spil som jeg burde kunne trække på min computer, det er en Fujitsu Siemens Amilo PI3625, Der skulle være 3GB ram til rådighed som jeg burde kunne smide på grafikkortet, men der er kun 64MB på, er der nogen herinde der ved noget, og som kan hjælpe mig med mit problem, mit styresytem er Windows 7 Ultimate.

På fohånd tak!:)
-Det skal lige siges at jeg ikke er sikker på det er den rigtige kategori.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2011 - 18:04 #1
det er sikkert (et gæt) en indstilling i bios, der har sat de 64mb.
Avatar billede tubber Juniormester
10. maj 2011 - 20:46 #2
Der er måske nok 3GB ram, men på bærbare og onboard grafikkort har jeg aldrig set du kan sætte ram frit til dit gfx kort, så du skal nok regne med maks er 256 ram, du skal kunne finde det i bios.
Avatar billede DanielDk Nybegynder
11. maj 2011 - 07:30 #3
Så hvis jeg skal have en minimal chance for at gøre det bedre er det inde i BIOS.
-Tak for svarene!
Avatar billede tubber Juniormester
11. maj 2011 - 14:42 #4
Har fundet nogle specs på den, og dit grafikkort burde ha 1GB og 3GB til systemet, der står den har 4GB ram totalt.

Ved så ikke om du kan ændre det, men vil dog sige generelt så er Grafikkort med shared ram langsommere end seperate.
http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/laptops-portable-pcs/laptops-and-netbooks/fujitsu-siemens--amilo-pi-3625-491676/specification

Hvad er det for spil du døjer med at kører ?
Avatar billede DanielDk Nybegynder
11. maj 2011 - 16:02 #5
Det er det der er mærkeligt fordi der står nemlig kun der er 64MB der på.

Spillene er: Call of Duty: Modern Warfare 2 og Counter-Strike: Source.
Avatar billede tubber Juniormester
11. maj 2011 - 19:32 #6
Vil lige se om jeg kan finde en manual
Avatar billede tubber Juniormester
11. maj 2011 - 20:04 #7
Med 3GB ram kan du share op til 1GB til grafikkortet.

der er et datasheet her:
https://globalsp.ts.fujitsu.com/dmsp/docs/ds-amilo-n-pi-3625.pdf

Du skulle kunne ændre det ved at trykke på der hvor der står 64mb
Avatar billede DanielDk Nybegynder
11. maj 2011 - 20:43 #8
Hmm, jeg kan ikke trykke der hvor der står 64mb. Jeg har også læst nogen andre steder, der står at hvis det er et Onboard grafikkort kan jeg gå ind i BIOS og lave det om, er det sandt?
Eller findes der en nemmere måde?

På forhånd tak :)
Avatar billede tubber Juniormester
11. maj 2011 - 22:45 #9
Troede du var i BIOS :)

Ja du skal ind i bios og finde indstillinger for grafikkort
Avatar billede DanielDk Nybegynder
12. maj 2011 - 07:21 #10
Så havde jeg lige misforstået dig :)
Men tak for svaret, går ind og roder med det senere idag, hvor giver man point, er ny herinde.
Avatar billede tubber Juniormester
12. maj 2011 - 15:29 #11
Marker med flueben i den lille boks ud fra det/de svar du vil tildele point :)

Lægger et svar her