Avatar billede snifx Nybegynder
10. maj 2011 - 16:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke længere se mit trådløse netværk

Hej eksperter

Jeg har i dag modtaget en ny router fra min internetudbyder (Stofa), og i den forbindelse har jeg rodet lidt med mit Access Point (DIR-635).

Nu er der hul igennem til to af mine tre computere, men min tredje computer (Win7) kan ikke længere se mit trådløse netværk
- og det på trods af, at den tredje computer godt kan se de andre trådløse netværk i nærheden.

Hvad kan der være galt, og hvordan retter jeg op på det?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 17:34 #1
Er det ens netkort der er i pcerne?
Avatar billede snifx Nybegynder
10. maj 2011 - 18:17 #2
Nej, det er det ikke.

Der er tale om tre forskellige computere (to laptops og en desktop), og det er desktoppen der er problemer med.

I desktoppen sidder et Realtek RTL8187 wireless 802.11b/g kort.
Avatar billede snifx Nybegynder
10. maj 2011 - 18:19 #3
Men det mystiske er, at netværkskortet godt kan se de andre trådløse netværk i mit kvarter - bare ikke mit eget trådløse netværk, som eller fungerer fint med de andre computere.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. maj 2011 - 09:08 #4
Hvad har du sat din router til og udsnede af signal? Mixed el. G el. N ?
Avatar billede snifx Nybegynder
11. maj 2011 - 09:29 #5
Jeg har lige tjekket, og min rounter sender mixed (dvs. både B, G, og N).

Ellers godt spottet, da det sagtens kunne være en mulig løsning
- men det er desværre ikke tilfældet

:(

Andre forslag?

Jeg er 1 museklik fra at forsøge at installere en nyere driver til mit trådløse netværkskort.

Skal jeg gøre det?
Avatar billede snifx Nybegynder
11. maj 2011 - 11:34 #6
Nu har jeg opdateret firmware på min DIR-635 og opdateret driveren på mit trådløse netværkskort.

Jeg kan ikke svare på hvad der løste problemet, men nu kører det igen.

Mange tak for jeres input!