Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
10. maj 2011 - 12:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Macbook Air kan ikke få forbindelse til nettet?

Hej, hver gang jeg prøver at få forbindelse til nettet med min Macbook sker der intet andet end fejl 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED) Prøver at taste IP adresse ind istedet for navn, dette virker uden problemer. Jeg tænker self. at det så må være et problem med min DNS, men selvom jeg skifter DNS virker det stadig ikke. Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
10. maj 2011 - 12:29 #1
Har prøvet at flush dns og clean cache
Avatar billede Sparrman Nybegynder
10. maj 2011 - 12:53 #2
Prøv lige dette:

Åben terminal:
Tast ind i flg. rækkefølge

1. luanchctl
2. stop com.apple.mDNSResponder
3. quit

Prøv så om nettet virker.
Virker dette, er det Apples "Bonjour" (mDNSResponder) der laver ballade.
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
10. maj 2011 - 13:14 #3
"no such process"
Avatar billede Sparrman Nybegynder
10. maj 2011 - 13:26 #4
Du får lige lidt "google" arbejde... Jeg er ret sikker på, at det enten er mangel ELLER tilstedeværelse af mDNSResponder...
Så prøv om ikke du kan få lidt ud af disse link:
https://discussions.apple.com/thread/2392176?start=15&tstart=0
http://support.apple.com/kb/HT4030

Som du sikkert kan læse dig frem til, arbejder Mac OS 10.6 ikke helt traditionelt med DNS :-)
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
10. maj 2011 - 14:08 #5
Nogen mulighed for at starte det program op igen så :)?
Avatar billede Nicolaj1994 Nybegynder
10. maj 2011 - 14:33 #6
Så jeg googlede lidt og fandt dette: http://support.apple.com/kb/HT3789

Det hjalp sku!
Avatar billede Sparrman Nybegynder
10. maj 2011 - 14:39 #7
LOL... Sad lige med samme side i "clipboard" og tænkte den måske var for "nørded" :-)

Men fint nok du fandt den, det er som sagt lidt af en "djævel" den der mDNSResponder :-)