Avatar billede jkremmer Nybegynder
10. maj 2011 - 11:22 Der er 3 kommentarer

Reklamationsret på mbp i US

Hej eksperter

Da jeg skal til USA om en måneds tid, så har jeg valgt at investere i en Mac book pro der over. Er godt klar over tasteturet er anerledes og man kan blive taget i tolden.

Mit spørgsmål er bare; Har jeg reklamationsret hvis den går i stykker når jeg kommer hjem. Kan jeg så igennem apple dk, få den repareret?

-Jk
Avatar billede thill Nybegynder
10. september 2011 - 14:15 #1
Nej du har absolut ingen reklamationsret på den i danmark når den ikke er købt i landet.

MEN... Du har selvfølgelig fuld garanti på den i 12 mdr fra købsdatoen.
Du kan også vælge, at udvide din garanti ved at tilkøbe en AppleCare Protection Plan.
Så udvides den tekniske telefonsupport fra 90 dage op til 3 år og der er dækningen af hardwarereparation op til 3 år. OG... det er en global reparationsdækning så du kan få den fixet hos hvilken som helst Apple service provider i verdenen.
Avatar billede buttwipe Juniormester
10. september 2011 - 15:06 #2
Problemet er bare hvis der tilkøbes AppleCare falder prisforskellen en hel del.
Jeg deltager principielt ikke i smugleri, men jeg gad sgu ikke leve med et US tastatur for at spare et par tusinde kr.
Avatar billede thill Nybegynder
07. december 2011 - 21:11 #3
Lukketid?