Avatar billede frede224 Nybegynder
09. maj 2011 - 09:50 Der er 5 kommentarer

For godt til at være sandt?

Hej.
Jeg har fået fortalt en historie, som for mig lyder for god til at være sand.
Det er en mand, som har en hjemmeside, hvorpå han sælger ting (kan ikke huske hvad). Når kunderne så har bestilt tingene på hjemmesiden, bestiller han dem til billiger priser på en udenlandsk hjemmeside, og direkte hjem til kunden. på denne måde skulle han slippe for oplagring, og tjene utroligt lette penge?

Jeg vil hører jer, om dette på nogen måde er realistisk, og om det overhovedet er lovligt?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2011 - 09:56 #1
hvis han bare husker import-told, moms, porto og, at han skal stå for garanti/reklamationsret, samt kunde-fortrydelse (alle penge tilbage ved fortrydelse indenfor 14 dage).
Så det er en del, der skal lægges til den udenlandske pris.
Men derudover, så er der mange, der lever af at importere varer... ;)
Avatar billede keysersoze Guru
09. maj 2011 - 09:59 #2
Det er både realistisk og lovligt - men det er ikke uden risici for hverken sælger eller køber. Er det fx elektronik er det parallelimport og det kan let stille køber dårligere på fabriksgarantien ligesom levering, ombytning og reparation ofte vil tage længere tid - som sælger risikerer man at komme til at ligge inde med returvarer ligesom der skal tænkes på reparation/ombytning og deraf ekstra porto samt reglerne i det pågældende indkøbsland kontra danske regler.
Avatar billede frede224 Nybegynder
09. maj 2011 - 12:09 #3
Okay, så dette er altså fuldt muligt og lovligt. Men taget alt dette i betragtning, er der vel heller ikke enorm profit at tjene her, eller hvad?
Avatar billede egmose Novice
09. maj 2011 - 12:32 #4
Prøv og søg på det der hedder Dropshipping.. Det er hvad det kaldes..

Og nej, Avancen (profitten) er ikke stor, men omvendt har man heller ikke udgifter til lager, personale osv. Så det er en vurderingssag, hvad man er til..
Avatar billede frede224 Nybegynder
09. maj 2011 - 17:03 #5
Okay. Tak for hjælpen.