Avatar billede alemantus Nybegynder
08. maj 2011 - 17:38 Der er 10 kommentarer

slet harddisken

hejsa
hvordan sletter jeg alt på min harddisk uden at slette styresystemet som er xp
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 17:47 #1
Så skal du gøre det manuelt. 1. program ad gangen. Men det er da meget upraktisk, det er  meget nemmere at formaterer hele partitionen og så lægge XP ind igen. Så for du også en frist XP, hvor registrerings databasen ikke er sovset ind i gamle filrester.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2011 - 17:49 #2
hvis det er en pc, der er leveret med xp, så kan der være en recovery-funktion - den skal køres.
Ellers skriv xp-nummer ned, og formater og indlæs fra din cd (hvis du har en).
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 17:49 #3
højreklik på drevet og vælg Formater
Avatar billede Blueeyez Mester
08. maj 2011 - 17:56 #4
Der er kun den manuelle måde på det område, men jeg vil ikke råde dig til det, da det er langt hurtigere og bedre at formatere hele pcen..
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 18:04 #5
Blueeye
#1
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. maj 2011 - 18:22 #6
Hent Windows let overførsel gemmer dine vigtige filer koder OSV.
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=2b6f1631-973a-45c7-a4ec-4928fa173266
Instaler en frisk XP og før filerne tilbage.
Avatar billede vistodk Nybegynder
08. maj 2011 - 18:44 #7
poko1
Det kan IKK Ebruges til en ny XP installation, da det kun virker til import på Vista eller 7
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2011 - 20:17 #8
i xp ligger en
Start/tilbehør/systemværktøjer/Guiden Overførsel af filer og indstillinger

det er samme type (jf #6) (backup af data og efterfølgende reetabering af samme). Men du skal stadig have en cd med xp, og en lovlig kode til samme version af xp.
08. maj 2011 - 21:30 #9
Ref #3: Vrøvl! - man kan ikke 'formatere' det (system)drev man selv sidder på...
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 18:51 #10
Mon alemantus kunne tænke sig at deltage i sit spørgsmål?