Avatar billede kbisgaard Nybegynder
08. maj 2011 - 12:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Input felt med styling?

Hej Alle

Jeg kunne godt tænke mig at have et indput felt på min side hvor man kan lave fed, kursiv osv.

Hvordan gør man det?
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2011 - 13:06 #1
Avatar billede kbisgaard Nybegynder
08. maj 2011 - 14:03 #2
Mange tak for et hurtigt svar keysersoze!
Det var præcis det jeg skulle bruge :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. maj 2011 - 14:06 #3
Der er også tinymce eller en masse andre.
Avatar billede kjeldsted Novice
08. maj 2011 - 18:01 #4
Jeg har selv nogle gange benyttet mig af Free RTF Editor, mener jeg den hedder. Fordelen er at den er ganske gratis. Dog kan man godt risikere at støde på nogle små bugs i forbindelse med inputs som jeg selv har måtte omgå med nogle små PHP ting.
Avatar billede kbisgaard Nybegynder
09. maj 2011 - 14:47 #5
Nu har jeg så et problem med at hvis jeg skriver PHP kode inde i CKEditor (altså textfeltet) bliver det automatisk lavet om til en kommentar med <!-- --> rundt om? :S
Avatar billede kjeldsted Novice
09. maj 2011 - 16:26 #6
Jeps. Og det skal du kun være glad for :)

Det samme gælder forhåbentlig for Javascript. Men tjek da lige engang.

Men du har vel egentlig heller ikke brug for afvikling af PHP efter http://www.eksperten.dk/spm/938401
Avatar billede keysersoze Guru
09. maj 2011 - 19:20 #7
Som udgangspunkt er editoren til at skrive HTML så jeg er lidt usikker på hvad der er tilladt mht serverside-kode - hvis du kigger deres dokumentation igennem kan det være du kan finde en config-attribut der tillader det. Skulle du indsætte kode skulle det nok også foregå via HTML-view og ikke i selve tekstfeltet da det jo netop er til tekst.

Men hvad er tanken? At oprette nye PHP filer direkte på serveren igennem den (og til hvad formål i forhold til at gøre det i udviklingsmiljø?) eller ville du gemme til database eller?
Avatar billede kbisgaard Nybegynder
09. maj 2011 - 22:03 #8
Du har helt ret Kjeldsted :)