Avatar billede lotus27 Nybegynder
08. maj 2011 - 02:11 Der er 16 kommentarer

window 7

Jeg har en ældre stationær pc med XP ca.9 år.  2GHz,1GB,RAM,160GB harddisk. Kan jeg installere windows7 på den uden problemer. Nogen siger at den vil blive langsom med windows7.
Avatar billede tubber Juniormester
08. maj 2011 - 07:21 #1
Du kan godt installere windows 7, men hvad du vil få af ydelse er nok negativ som der bliver sagt.

Vil nok mene du skal ha en CPU opgradering og 2gb ram mere før der er noget at hente.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. maj 2011 - 07:51 #2
Microsoft har lavet et udmærket program som du kan prøve at køre før du beslutter dig.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor
Avatar billede tubber Juniormester
08. maj 2011 - 07:54 #3
Rart at vide :)

Jeg takker da også lige for linket
Avatar billede tubber Juniormester
08. maj 2011 - 08:11 #4
Nu har jeg lige testet det program, det er et fint værktøj til at kunne give en ide om det kan kører.

Men om der vil være en forbedring fortæller det ikke.

Men kunne du komme med et navn på bundkortet, så kan vi jo lige lave et check på muligheder for det er jo ikke kun om windows kan kører :)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2011 - 09:09 #5
Den største fordel der er ved programmet er at man måske kan få problemer med det gamle hardware som der kobles på pc. Det er jo ikke alle producenter der laver nye drivere til 5-10 år gammmel hardware. Og dette advares der også mod med upgrade advisor.
Avatar billede niels95 Nybegynder
08. maj 2011 - 10:23 #6
Hej lotus

Jeg vil meget anbefale at du får 4GB ram på din computer før du installer Win7. Din computer kan ikke klare sig med 2GB. Windows 7 fylder meget mere end XP.

Mvh
Niels
08. maj 2011 - 11:14 #7
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/system-requirements

Det kører fint med 1Gb RAM - men hvis du eksempelvis (også) bruger (halv)store spil, Lyd/Videoredigering, ... så bør der komme lidt mere til...
Avatar billede Zimson Nybegynder
08. maj 2011 - 12:14 #8
Jeg bruger win 7 på en MINIBÆRBAR med 1,6 Ghz, og 1 gb ram. Det er måske ikke en ordentlig sammenligning, men det kan sagtens køre. Bare man holder sig langt væk fra spil. Det kan ikke anbefales til andet end til kontorprogrammer, og let surfing. Jeg syntes måske de penge er bedre brugt et andet sted end til nyt styresystem. XP virker bedre med de specifikationer.
Avatar billede tubber Juniormester
08. maj 2011 - 12:18 #9
#8 derfor jeg spørger om motherboard, måske det kunne klare med en lille opgradering på ram og cpu alt efter hvad det er
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 12:20 #10
#6 Din Computer kan ikke klare sig med 2GB,NÅ den pc jeg bruger nu har Windows7 pro og 1,25GB Ram og den fungerer fint.
Avatar billede Zimson Nybegynder
08. maj 2011 - 15:26 #11
#9 Ja, men det var min vurdering i forhold til de fakta vi allerede kender :)
Avatar billede tubber Juniormester
08. maj 2011 - 15:29 #12
Altså alt lige pt er gisninger, der er kommet nogle forslag, så lad os lige få spørger på banen og evt. fortælle f.eks. hvad bundkort vi snakker om osv. kan jo være win7 slet ikke kan installeres på den maskine, eller måske den kræver nogle små opgraderinger før det er anbefalelsesværdigt.
24. juni 2011 - 06:49 #13
<lotus27>: Skal du vide mere ?
02. juli 2011 - 10:16 #14
(Hvad endte denne tråd med ?)
04. juli 2011 - 06:48 #15
(Hvad endte denne tråd med ?) [2]
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/lotus27 ?
06. september 2011 - 21:21 #16
(Hvad endte denne tråd med ?) [3]