Avatar billede wondergirl Nybegynder
31. juli 2001 - 16:10 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke defragmentere

Hej Eksperter

Mystisk nok, så kan min PC lige pludselig ikke finde ud af at defragmentere mit C-drev. I morges klokken 8.45 satte jeg den til at klare det, og da jeg kom hjem klokken 15.00, stod den og fimsede ved 1-3% frem og tilbage...startede hele tiden igen og igen ved 0%. Man skulle jo mene, at den har fået nok timer at gøre det på.
Hvad kan svaret være på dette?

Det har virket tidligere, for jeg sætter den til det, 1. gang om måneden.

Pleace hjælp mig.

Wonder
Avatar billede jelzin101 Praktikant
31. juli 2001 - 16:12 #1
prøv at slå din swap fil fra (sæt den til nul) start så op i fejlsikret tilstand og defrag. start op på normal vis og slå swapfilen til igen.
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 16:12 #2
Luk ALLE bagrundsprogrammer som kører. Der må ikke være nogen som helst programmer eller pauseskærme som kan finde på at køre mens du defragmenterer!!!!!
Avatar billede kelo Nybegynder
31. juli 2001 - 16:13 #3
Har du noget der køre i baggrunden? Jeg mener at defrag begynder om og om igen, hvis der er noget der kører på spanden.
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 16:13 #4
Altså Tryk CTRL+ALT+DEL og du kan så lukke de programmer som sider nede ved uret (systrayen). Ellers plejer man at kunne højreklikke på de forskellige ting som kører dernede og sige afslut eller exit o.s.v.
Avatar billede kelo Nybegynder
31. juli 2001 - 16:13 #5
Zycho --> Damn du var hurtigst
Avatar billede zycho Nybegynder
31. juli 2001 - 16:15 #6
kelo --> :-D
Avatar billede cono Nybegynder
31. juli 2001 - 16:16 #7
Hvis du har Winamp er der et lille program der kører nede i proceslinjen!... Det hedder Winamp Agent. Det skal du højreklikke på og tryk \"Exit\". Det er tit skyld i at man ikke kan defragmentere.
Avatar billede wondergirl Nybegynder
31. juli 2001 - 16:19 #8
Så dum er jeg sgu da heller ikke. Hør nu på mig, jeg plejede at kunne gøre det. Og enhver idiot ved da, at man ikke skal have andre ting kørende i baggrunden.

jelzin101: Hvad fanden er SWAP? Fortæl lige lidt mere præcist, hvad det er jeg skal gøre. Jeg er lidt af en dummy, til det der.
Avatar billede double-g Juniormester
31. juli 2001 - 16:24 #9

Hvis du starter i fejlsikker tilstand når du vil defragmentere, så er du 100% sikker på at der ikke er nogen forstyrende programmer kørende.

Avatar billede jelzin101 Praktikant
31. juli 2001 - 16:29 #10
ok swap er en fil som windows bruger hele tiden. hvis man vil defragmentere fuldstændigt skal den slås fra da windows ikke kan/vil flytte på den (så den ligger oftest mange steder på disken)

for at slå den fra :

højre klik på denne computer

vælg det sidste faneblad

her skal du prøve dig frem (for jeg kan ikke huske hvor det ligger i 95/98) et eller andet sted står der noget med virtuel, swap, eller noget i den retning > så skal du vælge at du selv vil definere indstillingerne for denne og så vælge begge steder til at være nul.

HUSK at slå den til igen når du har defragmenteret... ellers går det ikke hamrende hurtigt :)
Avatar billede wondergirl Nybegynder
31. juli 2001 - 16:52 #11
Virker ikke jelzin101.

Og hvis det var, at der var programmer der kørte i baggrunden, ville der jo poppe en besked op, et eller andet med: Defragmenteringen kunne ikke gennemføres pga. for meget aktivitet...eller sådan noget i den stil...Det var ikke tilfældet i denne situration, for så havde jeg jo selv kunne finde ud af det.

Men der er åbenbart ikke nogle der er kloge nok, til at løse mit problem.
Avatar billede makse Nybegynder
31. juli 2001 - 16:58 #12
Hent Windows ME\'s Defrag på http://surecool.com/W95x-MeDefrag.zip
Kør så defrag i fejlsikret tilstand.
Avatar billede wondergirl Nybegynder
31. juli 2001 - 17:08 #13
Defrag i fejlsikret tilstand virker heller ikke :-/
Avatar billede cono Nybegynder
31. juli 2001 - 17:13 #14
Hej Wondergirl.....
Du skal kører en fuld scandisk før...... Det kan også godt tage en time eller to....
Den skal bare køres i Windows....
Avatar billede cono Nybegynder
31. juli 2001 - 17:13 #15
Så når du har gjort det, skal du køre defragmenteringen igen!
Avatar billede wondergirl Nybegynder
31. juli 2001 - 17:18 #16
Cono: Okay, det prøver jeg lige. Bare underligt, at jeg aldrig har haft det problem før.
Avatar billede cono Nybegynder
31. juli 2001 - 17:19 #17
Hmmm.... jeg havde det samme problem!
Avatar billede makse Nybegynder
31. juli 2001 - 17:25 #18
Eller så prøv Powerdefrag, som du kan hente på http://www.powerdefrag.com/
Den kan med garanti gøre det, og også endnu hurtigere.
Avatar billede cono Nybegynder
31. juli 2001 - 17:27 #19
Jeg vil ikke have det så godt med at bruge andre programmer til at defragmentere...
Avatar billede makse Nybegynder
31. juli 2001 - 17:31 #20
He, Microsoft har jo heller ikke selv lavet deres Defrag.
Avatar billede cono Nybegynder
31. juli 2001 - 17:33 #21
Nej, men det er den de anbefaler at man skal bruge.....
Avatar billede makse Nybegynder
31. juli 2001 - 17:36 #22
Ja, men man skal ikke altid tro på, hvad Microsoft siger og skriver. :)
Avatar billede cono Nybegynder
31. juli 2001 - 17:39 #23
Nej, men når de har valgt den, til deres system er det jo nok fordi den er bedst til systemet!
Avatar billede cono Nybegynder
31. juli 2001 - 18:21 #24
wondergirl -> Kan du?
Avatar billede wondergirl Nybegynder
31. juli 2001 - 18:49 #25
Cono: Ja, det tror jeg at jeg kan nu. Den nåede op på 10%, og så stoppede jeg den, fordi jeg skal bruge computeren. Tak for hjælpen.