Avatar billede krestenbanke Nybegynder
06. maj 2011 - 15:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem 'metadata' til powerpoint (pptx) fil

Hej,

jeg er ved at lave en add-in til powerpoint (office 2007), hvor jeg vil tilføje nogle attributter på forskellige objecter i powerpoint - eks. tekstbokse, således at jeg kan duplikere eks. tekst, font o.l. til andre tekst-bokse i præsentationen.

Jeg ønsker, at disse data (meta-data i mangel af bedre ord), bliver gemt når powerpoint lukkes/åbnes, således at disse data vha. add-in'en kan tilføjes til præsentationen når powerpoint lukkes/åbnes på tværs af pc'er (hvor add-in'en er installeret).

Man kan selvfølgelig tilføje en ny slide som sidste side, når der lukkes, og slette denne, når der åbnes, men er der ikke en enklere måde at gemme data på? Dette vil nemlig være ret grimt, når man åbner uden add-in'en installeret.
Kan man evt. bruge/tilføje nogle bruger-definerede felter i XML'en (pptx-fil-formatet) - og er der nogle håndtag, der kan bruges i den forb.?

Håber der er en, der kan komme med et forslag!

:-)
Avatar billede bvli Praktikant
19. maj 2011 - 09:48 #1
custom xml (ikke som i customXml-tags)
Avatar billede krestenbanke Nybegynder
21. maj 2011 - 22:01 #2
Super!

Fandt disse links, der hjalp mig videre.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb608618.aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb608612.aspx

Tak for hjælpen, smid et svar.

:-)
Avatar billede bvli Praktikant
23. maj 2011 - 22:58 #3
Velbekomme - og svar :)