Avatar billede west85 Nybegynder
06. maj 2011 - 11:48 Der er 4 kommentarer

Web parts muligheder

Hejsa

Jeg har et projekt hvor jeg skal kunne søge efter folk og kompetencer og vil så lave en mulighed for at udvælge folk fra en liste og tilføje til en "indkøbskurv" i toppen.
I toppen er en horisontal liste hvori der er din indkøbskurv der viser ansigtet fra personen du har valgt, eller en liste af personers ansigter.
Og så har du en liste længere nede af folk.

Vil så have at hver person du søger frem i resultatlisten viser først ansigtsbillede (venstre side), så ved siden af et navn og titel under og nogle flere informationer - men ligesom lavet som en "model" for hvordan hver person præsenteres.

1 : Er det muligt at lave drag & drop fra resultatlisten til indkøbskurven i toppen?

2 : Det jeg har set af webparts der er det ligesom bygget op i vinduer du kan placere som du vil, men er det muligt at lave det som en normal side hvor der ikke er synligt adskilte dele, men hvor du kan trække dem fra resultatlisten op i indkøbskurven i toppen uden at der kommer de der vinduer/kasser på de forskellige dele?
Avatar billede Syska Mester
06. maj 2011 - 13:22 #1
Hej,

http://jqueryui.com/demos/draggable/

Så må der være nogen events du kan hooke dig ind på for at få det til at virke.
Avatar billede west85 Nybegynder
06. maj 2011 - 13:59 #2
#1
Tak for hjælpen men kan se det ikke heeelt var hvad jeg havde i tankerne da jeg ville have almindelige asp-controller på siden vist i en liste og man så "blot" kunne trække i billedet fra den liste og op til indkøbskurven i toppen.
Det ser ud som om dit eksempel er det hele drag and drop-in-a-box hvor det skulle være to forskellige elementer på siden der skulle have drag-and-drop indeni.
Jeg har imidlertid fundet ud af at via noget Ajax er det nok muligt at gøre det samme, så er ved at se noget på youtube.

Men tak for hjælpen :)
Avatar billede Syska Mester
06. maj 2011 - 14:23 #3
Ja.

Det skal helt sikkert være JavaScript kombineret med et AJAX kald til serveren. Der er der vist ingen tvivl om.

jqueryui gør det bare nemmere at lave ... med mindre du vil vil håndtere at det hele ser på forskellige måder i IE, FF, Chrome, Safari etc.

Men måske http://www.asp.net/ajax/ajaxcontroltoolkit/samples/ har noget du kan bruge, men tror det ikke.
Avatar billede west85 Nybegynder
14. juni 2011 - 19:07 #4
#3
svar for point :)