Avatar billede fredenslund Nybegynder
05. maj 2011 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort

Jeg spiller en del wow men mangler et bedre grafikkort til min stationære pc da min framerate er faldet til under 20 selv når jeg skruer ned for grafikken til det laveste niveau jeg kan acceptere.
Pt har jeg et ATI Radeon HD 4350 512mb (Hvilket aldrig rigtig har været optimalt til at raide i wow men det har da fungere indtil videre)

Nu mangler jeg så et nyt og det skal kunne klare at høre wow med en acceptabel framerate (min 40+) uden at jeg skal skrue for meget ned for grafikken.

Det må ikke være for dyrt og skal passe i mit kabinet som er et af de små. Så størrelsesmæssigt må det ikke fylde mere end mit nuværende kort.

Er der nogen der kan hjælpe med at anbefale et godt billigt kort.

MVH Fredenslund
Avatar billede Blandy Praktikant
05. maj 2011 - 11:06 #1
Hvad måler du din framrate med?
Avatar billede fredenslund Nybegynder
05. maj 2011 - 11:13 #2
Det er en måling som er indbygget i wow sammen med latency (som der ikke er problemer med og som selvfølgelig ikke har noget med grafikkortet at gøre). Jeg kan holde øje med den som jeg bevæger mig rundt.
Avatar billede fredenslund Nybegynder
05. maj 2011 - 11:15 #3
Jeg har kigger lidt på det er:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=3920159
Men ved ikke rigtig noget om grafikkort så.. :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 12:06 #4
Vi er nødt til at vide resten af specifikationerne på din PC, da det hele ligesom skal spille sammen. Det nytter f.eks ikke at købe et GTX 580 hvis du sidder på en gammel Pentium II maskine :-)

Men, som udgangspunkt, HD6850/HD6870 er de bedste kort mht. price/perfomance. Har en i7 2600k/930/40/50/60 o.l kan du passende smide et ekstra kort i og køre CFX med to kort.

Det ville uden tvivl kunne køre wow @ 1920x1200 med pæn grafik, og så burde det gerne have en framerate på 60+ ( dvs. helt uden lag ).
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 12:09 #5
Avatar billede fredenslund Nybegynder
05. maj 2011 - 18:51 #6
Det er en Acer Aspire AX3812 med windows 7.
Intel Celeron E3200 2,4 GHz processor og 4GB DDR RAM.

Skriv endelige hvis du/i skal bruge flere informationer :-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 18:59 #7
Jeg ville nok anbefale at købe en helt ny PC istedet !!
Avatar billede fredenslund Nybegynder
05. maj 2011 - 19:11 #8
Det er jo så desværre en hel del dyrere. Så hvis det ikke er en mulighed hvad kan du/i så anbefale?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 19:35 #9
Jeg tror at årsagen til dine problemer med lag skyldes din cpu, og ikke dit grafikkort. Men ellers så kunne HD5770 være en mulighed.

http://www.dustinhome.dk/pd_5010464768.aspx

Såfremt at din PSU levere strøm nok.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2011 - 20:51 #10
Din CPU bruger socket 775, så det burde være muligt at bruge en Core 2 Duo CPU i stedet + nyt grafikkor + ny PSU.

Den PSU der sidder i din pc er kun på 210 Watt....