Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
04. maj 2011 - 21:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ssh windows, køre program.

Hej

Jeg har installeret ssh på windows via mobassh server.

Jeg kører den pt. kun over localhost til test, og det virker også ganske fint.

Jeg kan connecte til den med putty eller ligende ssh program, problemet kommer når jeg skal køre nogle kommandoer, det er jo vidst noget software der er beregnet til linux, for windows kommandoer virker da slet ikke, har prøvet nogle af de standard kommandoer den foreslår, f.eks. en hvor man kan se alle processor der kører, det virker fint.

Men vil gerne have mulighed for at køre et program f.eks. "test.exe -id 213545".

Programmet har jeg pt. placeret på skrivebordet, så starter med:

cd desktop, det virker fint.

Så har jeg googlet rundt og fundet frem til ./test.exe skulle køre programmet.

Men der sker absolut ingenting, min terminal "fryser nærmest", ikke forstået som programmet holder op med at svarer, men jeg har ikke mulighed for at bruge andre kommandoer, og er nødt til at genstarte og reconnecte med putty.

Nogen idé til hvordan jeg løser mit problem?
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
04. maj 2011 - 21:52 #1
Er kommet et skridt videre, fandt ud af via nærlæsning af manualen, at jeg bare skal skrive cmd, så kommer jeg ind i commandoprompt.

Jeg kan bruge diverse kommandoer time, netconfig, lige dem jeg kendte til at teste det med.

Men hvis jeg skriver start test.bat

Så for jeg ikke andet output end at den skriver start test.bat, skal siges det virker perfekt hvis jeg bare åbner cmd og skriver det.
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
06. maj 2011 - 15:51 #2
Ingen der kan hjælpe?

Jeg har fundet ud af at jeg kan skrive ./test.bat, så outputer den det test.bat indeholder og sender det til mig. Det samme gælder hvis jeg skriver cmd og derefter test.bat, men hvis jeg skriver start test.bat, "fryser den" og der sker ingenting.

Hvordan for jeg den til at åbne filen på serveren, og ikke bare åbne den til mig.
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
07. maj 2011 - 20:29 #3
Har sat det op på linux server i stedet <3.

Det spiller bare, når man lige lærer det lidt at kende.