Avatar billede kop Nybegynder
04. maj 2011 - 09:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

genoprette Snowleopard ( 10.6,7

jeg vil gerne reparerer mit styresystem . har kørt i 4 år. alle opdateringer er med men usb delen har det ikke så godt . hvor geninstallere, / repererer  jeg uden at miste data. mener at have læst mig frem til at man bare stopper sin install cd i og siger rep ... men vil gerne være helt sikker så er der en der lige gider smide en guide eller bare "hvordan man gør
Avatar billede ferdinand.k Mester
04. maj 2011 - 09:40 #1
Det kan klart anbefales at anskaffe dig en kopi af DiskWarrior istedet for at reinstallere. Reinstallation er typisk kun nødvendigt hvis OS'et skal erstattes pga korruption.
http://www.alsoft.com/diskwarrior/index.html
Avatar billede egonspock Seniormester
04. maj 2011 - 09:54 #2
Hvis du siger at du har problemer med USB, så vil jeg foreslå at du resetter PRAMmen i stedet: hold æble-alt-p-r nede ved opstart til den har bong'et to gange, så kan det være at det hjælper.
Avatar billede kop Nybegynder
04. maj 2011 - 10:09 #3
Måske skulle jeg lige forklare vad mit prob er helt præcist ...via en dockingstation (usb har jeg skiftedene hdd er" musik film mm men de falder ud de køre nogengange 10 min andre 1 min og så flader de ud (og starter så automatisk igen men kun for igen at falde ud
Avatar billede Sparrman Nybegynder
04. maj 2011 - 11:25 #4
Jeg kan forstå, at din HD er USB? Har du en strømforsyning til denne HD og er den sat til? Det er nemlig ikke altid, at USB kan levere strøm nok til eksterne diske og så kan det godt opføre sig sådan...
Avatar billede kop Nybegynder
04. maj 2011 - 16:04 #5
sparrman ) ja strømmen er sat til . har også skiftet strøm til de eksterne usb diske men de falder bare ud efter forgodbefindende . meidt i et stykke musik
Avatar billede kop Nybegynder
04. maj 2011 - 16:06 #6
egonspock:  resetter Pramen  og hvad gør det lige ?
Avatar billede egonspock Seniormester
04. maj 2011 - 18:44 #7
Avatar billede kop Nybegynder
04. maj 2011 - 20:11 #8
your right google is my frind . så det vil jeg da lige prøve.
Avatar billede Sparrman Nybegynder
04. maj 2011 - 20:41 #9
Kommer så også lige med et bud :-)

Hvis ikke PRAM reset + reset af PMU virker, så prøv at hente den fulde 10.6.7 Combo update og kør den.. filen er her: http://support.apple.com/kb/DL1361?viewlocale=da_DK

Jeg har før oplevet at en Mac kan blive lidt skør af løbende opdateringer og så har en fuld pakke klaret sagen...
Avatar billede kop Nybegynder
04. maj 2011 - 21:39 #10
Sparrman : overskriver den simpelthen alle de opdats der er kommet aut :
Avatar billede kop Nybegynder
04. maj 2011 - 21:39 #11
køre til stockholm om lidt så respondere først i morgen
Avatar billede Sparrman Nybegynder
05. maj 2011 - 08:18 #12
Jep, alle updates, drivere etc.
Det har ikke så få gange rettet mærkelige ting og skader på ingen måder :-)
Avatar billede kop Nybegynder
06. maj 2011 - 20:10 #13
det er det jeg siger løsningen er altid lige under din næse" fjernede flue i energibesparelse afbryd hardiske når muligt vupti så var det prob løst