Avatar billede oleelo Nybegynder
02. maj 2011 - 20:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Død PC'er

Hej
PC: Dimension 5000 , Dell- ca 4år gammel
PC'eren vil ikke starte ,dvs ALT virker dødt , ingen lys i tastetur/mus , inge respons fra HD , ingen blæser starter
DOG blinker Powerknappen gult to gang -lille pause og gentages osv , normal lyser power-knappen grøn. Eneste synlig respons er et gult diodelys mrk. Aux-PWR på bundkortet
Jeg har prøvet at tage RAM/Grafikkort ud samt mokket med tænd/sluk knappen men det virker ikke som om tænd/sluk knappen  er defekt

Håber nogle kan hjælpe mig vider.

mvh oleelo
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 21:01 #1
Har du prøvet og tage alle internet strøm kabler fra komponenterne og så starte strømforsyningen manuelt?
Avatar billede oleelo Nybegynder
02. maj 2011 - 21:30 #2
Hej
Hvad mener du med mauelt? Jeg haft fjernet alle kabler , indsat strømkable= ingen effekt , derefter sat strøm-kablerne til bundkortet hvorefter ses samme syntomer ved opstart af spørgsmålet.
oleelo
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2011 - 22:42 #3
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2011 - 08:37 #4
Nemlig #3 :)

#2 Du skal blot huske det er strøm så du skal huske og tænke før du sætter strøm til og før du tænder den;)
Avatar billede oleelo Nybegynder
04. maj 2011 - 11:09 #5
Hej
Jeg har nu teste PowerSup. og den virker fint ved manuel opstart.
Jeg har også haft bateriet på bundkortet ud hvilke bevirkede en lidt anderleds opførelse de første 2 sekunder idet blæseren i strømforsyningen samt blæserne til CPU starte ( 2 sek. )og derefter de først omtalt syntomer.
Oleelo
Avatar billede Blueeyez Mester
04. maj 2011 - 12:04 #6
Når du tager batteriet ud så resettet du bios på din pc.. hvis du så sætter den til hele systemet igen hvad sker der så?
Avatar billede oleelo Nybegynder
05. maj 2011 - 17:13 #7
Hej
Jeg har også haft bateriet på bundkortet ud OG indsat igen, sat strøm til PC'eren. Dette bevirkede en lidt anderleds opførelse de første 2 sekunder idet blæseren i strømforsyningen samt blæserne til CPU starte ( 2 sek. )og derefter var PC'er helt død igen, dog med blinkende gul lys i powerknappen.
oleelo
Avatar billede oleelo Nybegynder
17. maj 2011 - 19:34 #8
lukker selv og køber en ny PC'er