Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 18:59 Der er 2 kommentarer

Inficeret website

Hej eksperter!

Jeg sidder med en webserver der bare ikke har lyst til at blive virusfri. Det er et webhotel som jeg får hostet af et firma og jeg administrerer det med FTP og de værktøjer som nu engang er til rådighed (PhpMyAdmin osv.).

For nogle uger siden begyndte siden at videresende folk til snavsede sider og det var tydeligt at de enkelte HTML og PHP sider var blevet forlænget med uautoriserede scripts. Avast sagde: 'JS:Redirector-FX [Trj]'. Og for at gøre det endnu værre så er der kunder som har modtaget spam mails fra vores mailserver.

Jeg har gang på gang ryddet webserveren, gennemsøgt databaserne, ændret alle passwords osv, men uden held, den trojanske hest vender tilbage igen.

Jeg er klar over at jeg sikkert har begrænsede muligheder for at rydde webserveren/databasen med de rettigheder som mit hosting firma har givet mig. Kan problemet ligge uden for min rækkevide?

Er der nogen der har ideer til hvad jeg kan gøre?

Er der nogen der kender firmaer som mod betaling kan hjælpe med at finde sikkerhedshulet? Eventuelt nogen som er i stand til at give et konkret bud på hvad det vil koste.

Venlig Hilsen

Fortvivlet webmaster
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2011 - 20:22 #1
Det kan være sql injections.
Eller stedet hvor du tillader folk skriver en kommentar, men måske glemmer at ikke alle bare til efterlade en kommentar.
Så du burde finde koden for alle steder hvor du har en SQL der insert'er eller update'er.
Og en select kan som sådan være lige så slem, hvis ikke du beskytter input til serveren godt nok.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
02. maj 2011 - 23:29 #2
Du siger: "Jeg sidder med en webserver" giver et indtryk af at du sider oven på en server(i samme lokale).

Men mit gæt er at du er udpeget til at passe et site (hjemmeside) for et firma (din kunde) som er klient (beboer) på et webhotel der ligger et eller andet sted ude i botanikken.

Er det tilfældet? Så er det ikke dig der er på skideren, men hotel ejeren (som også er den juridiske ansvarlige, og som så har en server administrator ansat, og det er ham der sidder med hovedpinen, det er nemlig ham der skal rense sin maskine, du kan ikke gøre en skid, andet end at foreslå kunde at indlogere sig på et andet hotel med højere sikkerhed(dyrere))

Dansk er en svær sprog.