Avatar billede andersbram Nybegynder
02. maj 2011 - 14:55 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort

Hej alle

Et nemt spørgsmål for Jer at svare på, er jeg sikker på. Jeg overvejer at købe mig et nyt grafikkort.

Min PC har en Q6600 2,4 quad core processor og 4 gb ram. Jeg kører på Vista 64-bit.

Mit gamle kort er et Geforce 8800 GTS.

Jeg leder ikke efter det nyeste af det nyeste, da økonomien ikke rækker. Men kan i ikke liste tre fire stykker der er gode, og ikke koster toppris?

Vh Anders
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 15:05 #1
Jeg ville kigge på noget ala det her hvis det var mig:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=694815

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4757285

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4511045

Kender ikke så meget til ATI, men måske andre har nogle bud i det prisleje. Fordi jeg ikke vil gå højere i pris, er jeg ville nok overveje at skift Vista til Win7 og bruge noget af budgettet der ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 15:14 #2
Er det en saml selv pc eller producent? For hvis det er producent kan det være du ikke kan skifte graffikkort (Har oplevet selv fra i år 2007)

Hvor stor en strømforsyning har du?
Har din pc et 6 pin stik til graffikkort (Strøm) ?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 15:18 #3
Og hvad er max prisen?
Samt hvilke spil skal den kunne trække?
Avatar billede andersbram Nybegynder
02. maj 2011 - 15:18 #4
Det er en Asus pc jeg købte for lidt over tre år siden. Jeg har en almindelig strømforsyning, og jeg er sikker på min pc har 6 pin stik. Men jeg leder ikke efter noget videre avanceret, men noget der er godt, uden at være den absolutte topmodel eller den slags.

Sidespørgsmål: Tubber foreslog jeg måske sku' skifte til Win7, så jeg vil gerne lige høre hvad der er at opnå ved det, iht. nyt OS?
Avatar billede andersbram Nybegynder
02. maj 2011 - 15:19 #5
Mit 8800 gts kort kan trække det hele på medium ihvertfald, men jeg vil gerne have noget der kan give mig physx og DX11. Ellers alle spil
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 15:26 #6
Der er hastighed ellers vil jeg ikke sige der er noget ved Windows 7, har selv købt Windows 7 Ultimate 64 bit og jeg er kun blevet skuffet, især da en del af mine XP spil ikke fungere i 7 så er nød til dual boot (XP og 7 på samme maskine)

Ud over det så understøtter Windows 7 DX11, Vista DX10, XP DX9.0c (hvis jeg husker korrekt)
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 15:30 #7
Win7 frem for Vista giver en overall forbedring i ydelse.

Og nu nævner du selv DX11, så vidt jeg husker er DX9 til XP, DX10 til Vista og DX11 til Win7.

Du vil også stå bedre mht. fremtidige MS produkter med en Win7.

Jeg kører selv med et GF 9400GT, det understøtter PhysX men kun DX10 - og har 16 CUDA cores (ved kun det kan være relevant ved video komprimering).

Her kan du se forskellen i FarCry2 på 2 ens systemer:
http://www.tweaktown.com/articles/2886/windows_7_vs_vista_cpu_memory_performance_comparison/index6.html
Avatar billede sergei_ Juniormester
02. maj 2011 - 15:31 #8
@Blueeyez, hvordan lavede du dual boot. Jeg har samme problem som du havde, men har ikke turde kaste mig ud i det endnu
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 15:42 #9
Har lige siddet og læst lidt, det skulle faktisk være muligt at installere DX9 i win7 uden at fukke DX11......
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 15:43 #11
Jeg installerede først Windows XP på HDD1 og dernæst Windows 7 på HDD 2 du kan os blot lave 2 partitioner og så smide dem på hver sin, blot husk de skal have godt med harddisk plads^^ Og de styrer os selv C drevet så du installerer ikke nogen af dem på det forkerte drev (Sådan gør min i hvertfald)
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 16:52 #12
Hov ang. DX9 så prøver jeg nu at installere det i min win7 da jeg har et program der ikke virker med dx11
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 17:08 #13
Nu er det installeret, og når jeg skriver DXDIAG får jeg stadig DX11, så det ser ud den kun ændre DX9 delen i DX
Avatar billede andersbram Nybegynder
02. maj 2011 - 23:37 #14
Hej alle

Jeg har fundet et kort der er interessant: Sapphire RADEON HD 5850 Xtreme

Men da jeg ville købe det hos komplett.dk lægger jeg mærke til at det er PCI-express 2.0. Mit spørgsmål er, om jeg kan bruge det kort i min pc?

Jeg kunne ikke finde info, jeg ku forstå vedrørende pci-express, men for 5 år siden købte jeg et kort, og kom til ved en fejl at købe et PCI-express. Den fejl vil jeg natruligvis ikke begå igen, men tror I at min pc kan tage PCI-express?
Avatar billede tubber Juniormester
03. maj 2011 - 05:32 #15
Meget sandsynligt det kan, men for at være sikker skal vi bruge navnet på dit bundkort
Avatar billede andersbram Nybegynder
03. maj 2011 - 13:50 #16
Mit bundkort er et Asus P5K SE
Avatar billede tubber Juniormester
03. maj 2011 - 14:32 #17
Det kan kører PCI-E x16
Avatar billede andersbram Nybegynder
03. maj 2011 - 17:06 #18
Tubber skal have mine point, da hans svar alt i alt gav mig de bedste infomationer. hvordan får jeg tildelt dem til ham?
Avatar billede tubber Juniormester
03. maj 2011 - 20:38 #19
Ligger da så lige et svar.

Glad for at kunne hjælpe

For at tildele point markere du den lille box der er ved svaret og trykker accepter svar :)