Avatar billede Loga2011 Nybegynder
02. maj 2011 - 09:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NemID virker ikke med McAfee Total Protection

NemID loginskærm kommer ikke frem på min netbank. Computeren har Windows Vista og McAfee Total Protection. Løsningen på eksperten.dk fra 2010, som man kan finde under en tråd der hedder 'Java crasher og lukker ned ved åbning af NemId applet'  kommentar #21 virkede også for mig dengang. Så jeg har allerede fjernet det flueben, som er beskrevet.

Men problemet opstod igen omkring Påske ca. den 21. april 2011 måske i forbindelse med en McAfee opdatering.  Java applet kører et stykke tid og ender med et blankt (hvidt) vindue. Jeg har adgang til flere computere og kan se, at det virker på anden Windows version og/eller McAfee Enterprise. Kombinationen af Windows Vista og McAfee Total Protection er åbenbart uheldig. Browser er iExplorer8.

Nogen forslag?
Avatar billede johs_j Novice
02. maj 2011 - 09:49 #1
Det lyder som et problem du skal til NemId Support med på tlf.
Det er gratis.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2011 - 10:01 #2
sæt ie til ikke at gemme krypterede sider, og tøm cache for ie og java.
lava-cache tømmer via kontrolpanel/java(32) - fanebladet 'general' sidste afsnit 'Settings...', vælg 'delete files'
Avatar billede Loga2011 Nybegynder
04. maj 2011 - 15:51 #3
Tak for input.
claes57: jeg tømte cache og ændrede ie indstillinger men uden held.
johs_j: jeg ringede til McAfee support, da jeg havde en mistanke til dette program.

Det er nu løst hos mig.
Problemet er McAfee Total Protection.
Det er nødvendigt at slå scanning i realtid fra. Det kan gøres midlertidigt eller permanent.
Sæt også McAfee firewall - sikkerhedsniveauer til "fuld adgang".
Forhåbentlig arbejder McAfee på en bedre løsning - ellers er de fortabt overfor danske kunder, da alle vel har brug for NemId.