Avatar billede hanzelanz Nybegynder
01. maj 2011 - 19:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg et hyperlink i Photoshop?

Jeg har et billede som jeg vil bruge som baggrund på min hjemmeside.

Jeg har fundet frem til at man skal bruge det såkaldte slicing tool i ps.

Problemet er så bare at efter man har brugt det og gemt billedet så bliver 5 billeder oprettet og gemt netop fordi at det er sliced.

Hvordan skal jeg nu lave en ref til 5 forskellige billeder som reelt set kun er et?
Avatar billede conz Juniormester
01. maj 2011 - 19:36 #1
Du behøver ikke at bruge slicing tool for at sætte et bilede som baggrund på dit site.
Du kan bare tilføje background="billedeher.jpg" til dit <body>-tag.
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
01. maj 2011 - 19:43 #2
Men en del af det billede jeg har skal fungere som hyperlink
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2011 - 19:45 #3
http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/Billedbehandling/Photoshop

Du har valgt en NON IT kategori.

Og hvorfor skriver jeg så det?
www.eksperten.dk/faq#faq-2-2
Avatar billede conz Juniormester
01. maj 2011 - 19:49 #4
Ah på den måde. Det burde du kunne gøre i PS, når du skærer billedet op.
Du burde kunne dobbeltklikke på det stykke som du vil have til at linke, og indtaste linket deri.
Avatar billede hanzelanz Nybegynder
11. maj 2011 - 23:30 #5
Jeg havde ikke set at PS også lavede html'en. Men nu spiller det. Og det kunne være at jeg fremover skulle lægge mine spørgsmål under den korrekte kategori.