Avatar billede qvintus Nybegynder
01. maj 2011 - 11:53 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Prøver installer Win XP men der kommer *.sys og COMMAND.COM fejl

Hej jeg har fundet mig en af mine gamle laptops frem og en gammel Win XP CD jeg havde liggende men når jeg prøver installer kommer den med at "Følgende fil mangler eller er ødelagt C:\Windows\Command\Display.sys" "Der er en fejl i filen Config.sys på linje 1"

Samme sker så med "Country.sys" - linje 2
Igen "Himem.sys" - "C:\Windows\Himem.sys"
Og  "DBBUFF.sys", "IFSHLP.sys", "COMMAND.COM"

"Skriv navnet på kommandofortolkeren (F.eks. C:\WINDOWS\COMMAND.COM)"

Jeg har lige fået installert Win 98 og det virkede fint.
Nogen ide om hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. maj 2011 - 11:58 #1
Prøv og rens cden kan være der er skidt på den.. har tit set før (:
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 12:02 #2
Som jeg ser det så er det nogle filer der mangler på C

Har du prøvet at boote fra CD ?
Starte Installationen inde i win98 ?
Avatar billede qvintus Nybegynder
01. maj 2011 - 12:07 #3
Jeg startede installationen i Win 98
CD'en er desværre ikke bootable
Avatar billede johs_j Novice
01. maj 2011 - 13:13 #4
Har jeg forstået dig ret - at du installerer XP på en pc der kører med win98?
Hvis din XP IKKE er en opdatering fra Win98 til XP, så kan den ikke installeres på samme partition som Win98. Du kan søge på Microsoft efter en forklaring på hvordan du laver DUAL BOOT på en win98. Du kan også downloade en bootdisk til xp fra microsoft, og så slette win98 inden du installerer XP. Det kræver selvfølgelig at du har et diskdrev.

De 5 filer du nævner er DOS filer. Win98 kører nemlig oven på et DOS-styresystem - det gør XP ikke. Derfor får du fejlen.
Nogle af filerne findes også i XP, men det er andre versioner, så XP kan ikke genkende dem fra Win98.
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 13:25 #5
Det nemmeste er så at kopiere din XP ind på harddisken, og så starte den derfra. Som boot bruger du din win98 og vælger start i gammel MS Dos.

Her står helt nøjagtigt hvad du skal gøre, dog ikke meget forklaring
http://www.eksperten.dk/guide/326
Avatar billede qvintus Nybegynder
02. maj 2011 - 08:51 #6
Ok takker for svarende, tubber vis du giver et svar får du nogle af pointsne samt jeg giver johs_i/j nogle points.
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 10:03 #7
Svar her :)

Håber du fik det til at virke :)