Avatar billede bionightmare Nybegynder
31. juli 2001 - 14:37 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Dual monitor

jeg går i tanker om at benytte 2 skærme til min ene computer som kører med Windows 2000. Jeg kunne godt tænke mig at høre om man har muligheden for at køre et program maksimeret på den ene skærm og så \"være i\" desktoppet på den anden. Eller måske endda afvikle to maksimerede applikationer samtidigt på hver sin skærm. Jeg kender til det almindelige \"to-delte\" skrivebord som fint er understøttet i win2k men kunne godt tænke mig at vide om win2k eller et share/freeware program kan gøre så jeg vise to forskellige ting på hver sin skærm.
Avatar billede nuno Nybegynder
31. juli 2001 - 14:44 #1
du skal have et grafikkort, som understøtter 2 skærme - (2 porte) driverne til disse grafikkort gør så at du kan bruge 2 skærme i win2k. (du kan konfigurere det når du fx højreklikker på desktop -> vælger egenskaber -> vælger indstillinger (settings) - her kan du fx konfigurere hvilken der skal være hovedskærmbilledet osv.)

/nuno
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. juli 2001 - 14:45 #2
Du kan jo også bare have 2 netkort i maskinen.
Avatar billede legende Nybegynder
31. juli 2001 - 14:52 #3
Øhhh jeg ved ikke om det er mig eller de to foregående svarere som har misforstået spørgsmålet.

Men her kommer mit svar. Ja du kan godt kører maksimerede vinduer på den ene skærm og ikke maksimerede på den anden. Og også amksimerede på begge.

4 af mine kolleagaer bruger det til daglig. Du skal dog dog være opmærksom på følgende: enkelte programmer kører ikke på den sekundære skærm fx ældre udgaver af ICQ. Ligeledes hvis du er en spiller vil du opleve at man ikke kan spille fx. quake3 uden at slå den ene skærm fra, det gælder for man directX spil der kører fuldscreen. Der er dog et hack man kan benytte for at undgå dette som jeg ikke lige kan huske hvad er.
Avatar billede bionightmare Nybegynder
31. juli 2001 - 14:54 #4
:/ altså, jeg er udemærket klar over man skal have 2 gfx kort eller et med dual head support men kan man på den ene eller anden måde køre noget maksimeret på den ene og lave noget helt andet på den anden skærm. Altså IKKE delt desktop men to forskellige ting.
Avatar billede bionightmare Nybegynder
31. juli 2001 - 14:56 #5
legende: du har ret i at de andre havde misforstået mig (eller jeg formulerede spørgsmålet dårligt) og du har helt klart fat i det som jeg tænker på. En q3/mIRC combo på de to skærme ville være et tænkt eksempel på hvad jeg kunne tænke mig. eller cs/ftp eller d2/whatever eller java/source etc. Kan du ikke uddybe lidt om _hvordan_ man gør?
Avatar billede handmade Nybegynder
31. juli 2001 - 15:08 #6
Det du ønsker kan du godt. Jeg har fx Outlook åben på en skærm og IE eller Wod eller ? på en anden. Man skal være opmærksom på, at avancerede grafikfunktioner kun er tilgængelige på den skærm/skærmkort der vælges til primær. Mere om det praktiske her:

http://windows2000.about.com/sitesearch.htm?terms=multiple&SUName=windows2000&type=0&TopNode=3042
Avatar billede bionightmare Nybegynder
31. juli 2001 - 15:18 #7
Takker for hjælpen begge to.

Hvis det er en af jer falder over det \"hack\" så man kunne lave noget på den sekundære skærm må i godt poste det i den her thread