Avatar billede PePeng Nybegynder
28. april 2011 - 21:20 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

krav på pengene tilbage

min bærbar er på vej hjem fra reparation for 4 gang med samme fejl.

Jeg ved ikke om fejlen er rettet, men har jeg krav på at få mine penge tilbage? eller produktet ombyttet?

Sælgeren i expert sagde at han næsten var sikker på at Asus bare ville give mig et nyt produkt, når det var 4'er gang den kom ind. Men det viser sig at de har prøvet at lave den igen!

men jeg vil selvfølgelig hellere ha mig en ny pc! så hvad har jeg krav til? hvis jeg overhovedet har nogle
Avatar billede PePeng Nybegynder
28. april 2011 - 21:21 #1
Den har nok til sammen været inde til reparation i halvanden måned
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2011 - 21:27 #2
Du kan nægte at tage imod den computer. Jeg kan ikke huske om et firma har ret til en reperation 2 ellr 3 gange (når computeren er ny) men i alt fald ikke 4 gange. Gå til forbrugerrådet hvis du ikke får en ny computer.
Avatar billede PePeng Nybegynder
28. april 2011 - 21:54 #3
Gælder det også, når jeg selv sagde ja til at sende den ind 4'er gang?

blev selvfølgelig presset af sælgeren, og han sagde at der maks. ville gå 1 uge, hvorefter der gik 3.

Skal jeg bare la' være med at tage imod bærbaren ved at la' være med at skrive under på at jeg har modtaget den? og så gå til forbrugerrådet eller hvordan mener du? :)

Nogle råd?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2011 - 22:42 #4
At det Asus der stå for servicen, er ikke ensbetydende med at de ligefrem skal godkende at du får pengene tilbage.
Du har ikke handlet med Asus, men Expert!

Men eftersom du gik med på at få den repareret, afstod du samtidig fra dine rettigheder med henblik på ombytning/pengene retur!!!

Du kan kun håbe samme fejl sker igen, og så bed om pengene retur, hvor efter Expert kan vurdere om det kan betale sig for dem eller om de skal lave en ombytning.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2011 - 23:51 #5
"Gælder det også, når jeg selv sagde ja til at sende den ind 4'er gang?"
Det glemte du at skrive. Nej der har du begået en fejl. Dog skriver du:"blev selvfølgelig presset af sælgeren, og han sagde at der maks. ville gå 1 uge, hvorefter der gik 3." Det er helt klart løftebrud. Og:" Sælgeren i expert sagde at han næsten var sikker på at Asus bare ville give mig et nyt produkt, når det var 4'er gang"  Her giver sælgeren dig reel forhåbning om en ny computer. Det var vel også derfor du accepterede, at computeren blev sendt ind?
Ud fra det du skriver har du fået en meget dårlig service, og jeg synes du skulle spørge i Forbrugerrådet.
Avatar billede PePeng Nybegynder
29. april 2011 - 01:36 #6
5#

Ja, det var 100% sælgeren der fik mig overtalt, med alle de falske forhåbninger, derfor at jeg gav dem lov til et sidste forsøg.

prøvede selvfølgelig at spørger om jeg ikke bare kunne få et nyt produkt. Men sælgeren snakkede hele tiden uden om og sagde noget, om at det var kun Asus der kunne sørge for det, efter de havde haft den inde IGEN.

Tak for de gode svar! holder jer opdateret..
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2011 - 10:21 #7
Ok!
Avatar billede PePeng Nybegynder
29. april 2011 - 14:22 #8
så ringede expert !

De sagde at de ikke havde modtaget min bærbar! men de fik afvide af Asus at de stadig ikke kunne finde fejlen. Sælgeren sagde også noget med at han kunne se at den muligvis blev krediteret, "betyder vidst at jeg får mine penge"

jeg blev ved med at spørger om de ikke bare kunne give mig mine penge nu, var træt af alt det her. og begyndte at remse mine rettigheder op.

Sælgeren sagde at der ikke var noget han kunne gøre, før at han vidste om Asus krediterede den ? så det ville blive i næste uge.

så i næste uge er der gået 1 måned, med 1 "reparation"
Avatar billede PePeng Nybegynder
29. april 2011 - 14:32 #9
ifølge det her link
http://www.forbrugerstyrelsen.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning

under: Sælger henviser til producent eller importør

kan jeg da bare gå ned i butikken nu og få mine penge? eller ?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2011 - 16:44 #10
Der skal jo en ekspert til at vurdere hvad der er under visse omstændigheder osv. Men som john stigers skriver, så har du handlet med Expert, så det må være ligegyldigt hvad Asus vil gøre, når både antal af reperationer og tidsfristen er overskredet. Jeg vil - som ikke ekspert - mene, at du har ret til enten at få dine penge igen, eller en anden computer. Du kan jo også fremhæve, at alle disse reperationer har medført store ulemper  for dig, da du bruger den til arbejde.
Avatar billede PePeng Nybegynder
29. april 2011 - 20:58 #11
det tror jeg også at du har helt ret i, men hvis bare jeg får mine penge i næste uge. så er jeg tilfreds!

jeg vil gerne give palther points fordi du har været så aktiv.
Men holder lige tråden åben, hvis jeg måske får brug for flere råd

:)
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2011 - 12:46 #12
Tak for tilbud om point, men mit råd er for løst funderet til at jeg vil være bekendt at tage point for det. Så du lægger bare selv et svar:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2011 - 13:23 #13
Jeg synes det er ok hvis du svarer.
Der er jo ikke et endegyldigt svar, da flere faktorer spiller ind.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2011 - 14:04 #14
#13 Ok, tak for dit synspunkt, så gør jeg det:)
Avatar billede PePeng Nybegynder
02. maj 2011 - 15:21 #15
Nu er det blevet mandag og har været nede i expert! er blevet tilbudt at vælge en anden computer, men stadig ikke mine penge tilbage.

De siger at pga. Asus ikke vil konstaterer at der er en fejl, har jeg ikke de samme rettigheder som ved normal reparation. De siger at "de" (expert) sagtens kan se fejlen og vil gerne sørger for at jeg får mine penge. Men det kan de ikke før Poul Hansen har svaret på deres mail
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 15:34 #16
Ja så har du jo 2 muligheder. Vente på dine penge, eller få en ny computer. Og hvorfor ikke vælge en anden computer? du skal vel have en alligevel?
Avatar billede PePeng Nybegynder
02. maj 2011 - 15:57 #17
fordi jeg godt vil ha den her
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=629064#info

Expert har kun modellen med 4gb og lidt dårligere grafik kort :)

vil du ikke sige at det bedre kan betale sig at vente på den hos komplett?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 16:52 #18
Komplett har den jo ikke på lager, og når Expert handler med Asus, kan de jo få den hjem til dig i løbet af få dage, såfrem de stadig har den hos Asus. Så jeg kan ikke se, du opnår noget ved at gå til Komplett.

Fra dit link:
Lagerstatus:  Ingen tilgængelige i dag.  118 stk. 10.jun.2011 (Ikke på lager. Forventet leveringsdato.)
(1-2 dages leveringstid efter varen er på lager)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2011 - 16:58 #19
Helt enig.
Bed Expert få den hjem til dig.
Distributøren Tech Data kan sagtens levere blot en enkelt maskine.
Avatar billede PePeng Nybegynder
02. maj 2011 - 19:38 #20
Men den er jo slet ikk udkommet endnu ? Eller hvad? :)
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 20:08 #21
Det aner jeg virkelig ikke. Komplett forventer at have den 10 juni, Expert kan have den samtidig. Så altså, når det er den computer du vil have, så bestil den hos Expert til levering, så snart det er muligt, så får du hvad du vil have, og så er kontanterne jo ligegyldigt.
Avatar billede PePeng Nybegynder
03. maj 2011 - 08:56 #22
Kan jeg så måske være heldig, at ikke skulle betale de ekstra 1000 kr?

For syntes ikke expert har givet mig en særlig god service. Hvis der ikke er noget rabat at komme efter, ville jeg helst købe bærbar'en et andet sted
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 12:12 #23
Nej det er ikke sandsynligt, at Expert forærer dig 1000 kr.
Avatar billede PePeng Nybegynder
03. maj 2011 - 12:52 #24
okay så ! jeg siger mange tak for hjælpen til jer begge! :)
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 14:04 #25
Ok, held og lykke med den ny computer du får:)
Avatar billede PePeng Nybegynder
04. maj 2011 - 16:07 #26
NÅ ! der var så ingen penge eller ombytning...

Asus og alle værksteder frasiger garantien på min bærbar, da de ikke kan finde nogen fejl på hardware. Expert viste mig en lang række mails med poul hansen og Asus.

og jeg står så i butikken og spørger hvordan det kan være en software fejl, når den stadig er der efter formatering og også på Win7 såvel som vista.

Fik min bærbar tilbage og de sagde jeg sku prøve at henvende mig i helsingør hvor jeg oprindeligt købte den, eller gå til forbrugerklagenævnet.
Avatar billede PePeng Nybegynder
04. maj 2011 - 16:41 #27
jeg har nu ringet til helsingør og fortalte dem om at den havde været til reparation 4 gange og havde haft sælgerne nede i lyngby Expert til at bekræfte den havde en fejl, hvorefter expert helsingør vil have jeg skal få lyngby expert til at ringe til dem og give dem en dialog.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2011 - 16:50 #28
Det er da noget besynderlig rod, men bed nu Lyngby Expert om at kontakte Helsingør, når de nu ønsker det.
Avatar billede PePeng Nybegynder
04. maj 2011 - 16:59 #29
Det har jeg allerede gjort. Sider og venter på at en af butikkerne ringer tilbage.

Men jeg kan ikke rigtigt se hvorfor Helsingør ville gide bytte eller give pengene tilbage. :S

har også lige tjekket på forbrugerklagenævnet, og der står:

Du kan miste din mulighed for at klage, hvis du ikke gør den erhvervsdrivende opmærksom på en fejl inden for rimelig tid, efter du har opdaget den. Du har klaget til den erhvervsdrivende mere end 12 måneder efter, at fejlen er opdaget. Der er derfor stor sandsynlighed for, at du har mistet muligheden for at klage over fejlen.

Øv bøv! jeg er godt nok pissed.
Avatar billede PePeng Nybegynder
10. maj 2011 - 09:16 #30
Idag tager jeg ned til expert i Helsingør.. Lyngby fik nok aldrig ringet til dem, eftersom der aldrig var nogen der ringede tilbage til mig.

Men jeg har nu uploadet et klip, hvor i kan se hvordan mine lags er.

Ved godt jeg fremprovokerer dem lidt ved at åbne browsers og skifte mellem menu'er i medieplayer. Men det er kun for at det sker lidt ofterer. Men en bærbar til 7k burde godt kunne klarer de småting jeg lavede.

link til klip: http://www.youtube.com/watch?v=yDroRGxdeuE
Kig i description for at springe direkte til de steder den lagger
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 12:39 #31
Jeg må desværre erkende, at jeg ikke kan se hvad det er som hænger.
Avatar billede PePeng Nybegynder
10. maj 2011 - 12:59 #32
hænger?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 13:11 #33
...."i kan se hvordan mine lags er."  Hvad mener du med "lag"?

lag¹ [læg]
    1.    vb. komme bagefter; bevæge sig langsomt; smøle;
    2.    sb. forsinkelse; det man er bagefter; efterslæb;
    •    lag behind komme (, være) bagefter.
Avatar billede PePeng Nybegynder
10. maj 2011 - 13:57 #34
lags er et gamer udtryk for "hakker" tror jeg

altså hele problemet med min bærbar er at den hakker i lyden. fx. gentager samme lyd 2-3 gange.
Avatar billede PePeng Nybegynder
10. maj 2011 - 14:02 #35
undskyld forvirringen :)

troede det var meget normalt udtryk.

Expert Helsingør har ringet igen.
De har sendt den ind til rep. for 5 gang ! da jeg fortalte ham at det umuligt kunne være en software fejl, da den har gjort det efter flere formateringer og gør det både med Vista og Win7.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 14:48 #36
Ja det letter forståelsen, når man taler om det samme:)

Jeg kunne ikke høre fejlen, men det kan skyldes, at det er svært at høre med den slags musik, og så over microfonen.
Ja det kan være surt med de computere. Jeg har en lille Acer Aspire stationær  som reserve. Først røg bundkortet, fik et nyt. Efter nyt bundkort blev der knas med både kortlæseren og lydkortet. Gad så ikke mere men købte et USB lydkort til ca. 190 kr. det fungere fint.
Men selvfølgelig er det mest rigtig at lade det reparere.
Avatar billede PePeng Nybegynder
10. maj 2011 - 15:27 #37
Personligt syntes jeg det var meget nemt at hører, da hakkerne slet ikke lyder som en del af sangen.

Satser stadig på at jeg får en ny bærbar. Da jeg ikke tror på at den skulle blive lavet denne 5 gang heller.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 16:42 #38
Jo men du kender jo også musikken. men ellers, ja surt show!
Avatar billede PePeng Nybegynder
11. maj 2011 - 21:21 #39
True.. det er nu bare et std. windows nummer tror jeg :P men ja, det er nok nemmere at hører IRL :)

Kryds fingre for der sker noget nyt
Avatar billede PePeng Nybegynder
06. juni 2011 - 12:20 #40
Så har expert modtaget min bærbar efter 5 gange. I telefonen spurgte jeg hvad de havde lavet på den, og han kunne se at de havde skiftet motherboardet dvs. at det hele tiden har været en HARDWARE fejl som jeg sagde til dem siden 1 gang.

jeg begyndte så at udtale mig om mine krav på pengene tilbage da det faktisk havde taget dem 5 reparationsgange at gøre noget ved bærbaren og at det nu ikke var den såkaldte software fejl, som de havde prøvet at bilde mig ind de 4 andre gange.

Ekspedienten i telefonen begyndte straks at få en dårlig attitude i telefonen og sagde at jeg ikke skulle udtale mig om købeloven og mine rettigheder før at jeg havde styr på dem, for jeg havde krav på ingenting udover at hente min bærbar. jeg blev ved med at fortælle ham at jeg sagtens kender min købelov og rettigheder og han sagde jaja, det har intet med mig at gøre så.

hva råder i mig til?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2011 - 20:27 #41
Du kan intet gøre.
De har ikke skiftet bundkort de andre gange, så denne er 1. reparation af fejlen.
Husk dog at du har ny garanti på bundkort - udnyt det til fulde.