Avatar billede nissen Nybegynder
06. januar 2000 - 22:09 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Windows98 SE

Installation af Windows98 SE gik fint...
IE5 blev åbnet, men der var ikke rigtig noget der virkede. Enkelte sider kom frem efter lang tids venten, andre gange var det "....svarer ikke" efter tryk på ctrl+alt+del.
Jeg har før prøvet med IE5 alene fra en AOD cd. Det gik slet ikke...
Min maskine er en 4 år gammel p133 med 32 Mb RAM (Tja, det er dyrt at stifte familie, få børn osv.....)
På forhånd tak
Nissen
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. januar 2000 - 22:21 #1
Jeg har lige installeret Win98se og MSIE5.01 US fra Microsoft's hjemmeside. Ingen problemer og hurtigt download!
Avatar billede nissen Nybegynder
06. januar 2000 - 22:27 #2
Jeg er glad på dine vegne. Men det løser ikke mit problem.
Nissen
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. januar 2000 - 22:31 #3
Kunne evt. vise at fejlen ikke ligger i 98se og MSIE5...

*sorry*
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
06. januar 2000 - 22:34 #4
Der skal nok lidt flere ram i =( Windows 98 tager ca 28 ram bare på de standard ting der bliver startet op under boot. Hvis du har mulighed for at låne nogle flere ram (Jeg går ud fra det er EDO ram og dagsprisen for 2x16 MB EDO ram er ca 500 kr) kan du jo se om det hjælper. CPU er heller ikke ligefrem super hutig =) En Pentium 200 MMX kan erhverves for ca 500 kr. Så er din maskine da til at bruge igen spm er så bare om det er det værd!?
Men under alle omstændigheder skal der noget hardware opgradering til vil jeg mene for at du får bare en nogenlunde performence ud af din maskine.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
06. januar 2000 - 22:37 #5
ntmaniac>>> Det skulle da nok kunne køre p en P133 med 32MB RAM...
06. januar 2000 - 22:44 #6
Det kan det oxo.
jeg har set samme problem, hvor der under avanc, indst. i iexpl 5, var sat prik/flueben, således at den huskede alt jeg skrev i diverse <forms>(dog ikke passwords, samt den skulle bruge "AUTOCOMPLETE"
Jeg var faktisk nød til at afinstallere, og geninstallere, og fjernede derefter fluebenene.
Nu kører det perfekt på min gamle faxserver.
Avatar billede gnarf Nybegynder
07. januar 2000 - 09:00 #7
Ja, det kan sagtens køre på den maskine der. Min storesøster kører IE5 på en 486 66MHZ med 8 MB RAM. Godt nok på windows 95..men det er ikke der dit problem ligger.

Prøv pnp's forslag. Og lav eventuelt en permanent swap fil hvis du har plads til det på din harddisk. Og defragmenter så din harddisk for at optimere swap filen.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
07. januar 2000 - 10:01 #8
OK Jeg har bare ikke haft specielt gode oplevelser med Win98 og 32 mb ram. Det kører da men det kører ikke specielt godt, ogspecielt ikke når det er en P133
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. januar 2000 - 17:53 #9
Jeg har også det problem... dog ikke med at jeg behøver at lukke med CTRL+ALT+DEL, men at der slet ikke sker noget på Internettet i et stykke tid.

Jeg har dog en P3 500 med 128 MB RAM ...

Jeg bruger også Windows 98 SE med IE5. Problemet ligger på min side, for hvis jeg ikke er på nettet og der efter prøver at gå ind på en side, så kan der gå et stykke tid før at den kommer frem og spørger om den skal ringe op
Avatar billede theguy Nybegynder
07. januar 2000 - 19:29 #10
Du kunne jo evt, geninstallere ie 5.0!!!!! endvidere så vil jeg helt klart anbefale dig at køre win95, den bruger knaps så meget ram og system!!!! Endvidere
ligger der på nettet, magnaram 97, der vil give dig en masse brugebare extra ram, du kan jo prøve at finde programmet på nettet, hvis det ikke lykkes, så er du velkommen til at maile mig, så sender jeg dig programmet, håber at det hjælper dig fra grå hår og des lige!!!!!
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. januar 2000 - 19:31 #11
ntmaniac >> hvis du har den 200MMX maskine til 500 kr kunne det tænkes at jeg er meget interesseret...
Avatar billede moho Nybegynder
07. februar 2000 - 11:08 #12
ljweb: ntmaniac mente selvfølgelig en løs processor, evt in-a-box.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
07. februar 2000 - 14:18 #13
Ja det er ikke en maskine kun CPU.
Men ellers check http://auktion.jubii.dk
der er altid en masse gode ting til salg