Avatar billede kla0005 Nybegynder
28. april 2011 - 10:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

SSL/PHP

Hej,

Jeg har prøvet at søge rundt omkring om det, men finder ikke helt forståelsen i det stadig.
Læste et sted at SSL bare betyder at al' information bliver på serveren og ikke kommer tilbage til clienten?

Men i så fald. Er der nogle der vil give sig kort tid til at forklare mig km SSL, og hvordan man får sådan et certifikat til sin side, og hvordan man "implementere det"?

Mange tak på forhånd! =)
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2011 - 11:04 #1
SSL giver dig en krypteret forbindelse mellem klienten og serveren. Det er ikke noget med at 'information kun bliver et sted'.

SSL certifikater kan du selv lave - problemet er bare at så får dine brugere besked om at 'klienten ikke har tillid til certifikatet' så du skal købe dig til et der er udstedt af en udbyder som klienterne har tillid til i forvejen - VeriSign eksempelvis - det koster mellem 1200 og 4000 kr om året alt afhængigt af hvad du har brug for.

Når du får SSL certifikatet fra udstederen skal du installere det på din server. Hvis du er på shared hosting, vil din udbyder nok hjælpe dig med det, men ellers er det en større teknisk omgang du skal i gang med.
Avatar billede kla0005 Nybegynder
28. april 2011 - 12:33 #2
Men hvordan "implementere" jeg så dette certifikat?
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2011 - 12:36 #3
Hvad mener du med 'implementere'?
Avatar billede wanze Nybegynder
28. april 2011 - 12:44 #4
Du kan få et gratis certifikat hos StartCOM.

StartCOM har også en guide til opsætning af SSL.
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2011 - 12:45 #5
#4
Et godt tip? Er de godkendt af browserne?
Avatar billede kla0005 Nybegynder
28. april 2011 - 12:47 #6
Som i den guide Wanze skrev.
Repox og Wanze, smid lige et svar, så må vi se om jeg kan hitte ud af hvordan man giver disse points xD
Avatar billede wanze Nybegynder
28. april 2011 - 12:55 #7
@repox:
Så længe siden har et SSL-certifikat og tilhørende server, så godkender den det. Det væsentlige er, hvorvidt brugerne stoler på StartCOM. Alle kan jo sætte en SSL-server op som browseren vil acceptere.

Svar. :)
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2011 - 13:02 #8
#7
Det er da lige noget jeg vil kigge videre på... :)

Svar fra mig også...