Avatar billede Christina74 Praktikant
27. april 2011 - 18:57 Der er 7 kommentarer

Geninstallation af MATSHITA DVD UJ-850S ATA device på bærbar

Jeg er den "heldige" ejer af en Toshiba Satellite L300D bærbar pc. I den sidder der en dvd afspiller/brænder af ovenstående mærke. Mit problem er, at min bærbar har været "gået ned", og jeg har derfor geninstalleret alt på den. DVD-afspilleren/brænderen vil bare ikke virke nu. Inde i Enhedshåndteringen skriver den, at den ikke kan starte hardwaren, da der er en fejl i registreringsdatabasen som gør, at den ikke starter korrekt (kode 19).
Er der en der kan hjælpe mig??

Og så lige en sidebemærkning: Hvordan giver man point herinde?? Beklager alle Jer der har hjulpet mig før, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan det fungerer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. april 2011 - 19:24 #1
Først gå i enhedshånteringen åben pilen ud for DVD/CD drevet højreklik og fjern enheden derefter genstarter du din com så skulle windows nok selv finde den og instalere den.
angående poient så beder du den der gav dig løsningen om at skrive et svar som du accepterer.ellers lægger du selv et og accepterer. PS. hvis min vejledning hjalp lægger du også selv et jeg samler ikke point
Avatar billede Christina74 Praktikant
27. april 2011 - 19:39 #2
Har lige forsøgt dit forslag, og jeg får bare meddelelsen: "Enhedsdriverprogrammet blev ikke installeret. Bed producenten af enheden om hjælp til at installere den.
MATSHITA DVD-RAM UJ 850S ATA DEVICE  mislykket".
Avatar billede Christina74 Praktikant
27. april 2011 - 19:48 #4
Og nu har jeg været inde i enhedshåndteringen igen, og der står følgende under egenskaber:
Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Klik på 'Kontroller for løsninger' for at sende data om denne enhed til Microsoft og for at se, om der findes en løsning.

Jeg har trykket kontroller for løsninger 500 gange, og der sker INTET..
Er ved at blive idiot af det lort her.
Skal jeg virkelig til at slette og installerer ALT igen..
GRRR:...
Avatar billede Christina74 Praktikant
27. april 2011 - 19:51 #5
Ja, jeg har været på Google og søge, og alle disse sider, og dem du refererer til, er alle programmer som kontrollerer for manglende opdatering af drivere, og når man så vil hente disse opdateringer, ak ja, så koster det..
Desuden er der ikke nogle af de 3 programmer jeg har prøvet, som har fundet noget galt med mit cd-rom drev..
Avatar billede Christina74 Praktikant
27. april 2011 - 19:52 #6
HAr windows Vista
Avatar billede carstengp Nybegynder
08. juni 2011 - 15:45 #7
Hvis du ikke har fået det løst, så prøv at gå ind og hent Toshibas driver til vista:
http://support1.toshiba-tro.de/tedd-files2/0/dvdpl-20080423114841.zip

Ellers gå ind via http://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/dk/generic/SUPPORT_PORTAL/

tryk på autoregistrering og find drivere til maskinen derigennem.