Avatar billede hellehyldahl Nybegynder
26. april 2011 - 00:04 Der er 11 kommentarer

blå skærm med tekst - kræver genstart

Hej med jer
Min efterhånden halvgamle Fujitsu-Siemens bærbare computer er begyndt at drille: Der kommer ofte en blå skærm med gul tekst op, hvor man er nødt til at genstarte computeren - evt. i fejlsikret tilstand. Men selvom jeg gør det og også har prøvet en "systemgenopretning" (hvor jeg vælger en tidligere dato), så går der ikke længe, før den blå skærm pludselig kommer igen. Hvad kan jeg gøre? Er computeren ved at være "død", eller er der mon håb? Det nyeste jeg har installeret, er mobilt bredbånd (Telenor). Jeg mener, at problemet er opstået EFTER jeg har installeret det og brugt det et par dage nu.

Vh Helle H.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2011 - 00:16 #1
Det kommer jo nok lidt an på HVAD der står (med gult).
- tag evt. et billede af det..
Avatar billede wappa Nybegynder
26. april 2011 - 03:05 #2
Har du prøvet at tjekke ram for fejl? ....søg på google efter memtest
26. april 2011 - 07:01 #3
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2011 - 13:11 #4
#2
Hvad er det for et svar at give????
Avatar billede wappa Nybegynder
30. april 2011 - 02:37 #5
#4 hvad er det galt i det ?
Du er da ikke kommet med noget forslag for at hjælpe, jeg prøver at hjælpe det kan man da ikke sige ligefrem at du gør
computer kan da opfører underligt når ram er i stykker
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2011 - 11:02 #6
Man lægger et gæt som svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2011 - 11:02 #7
Man lægger ikke et gæt som svar.
Avatar billede hellehyldahl Nybegynder
10. maj 2011 - 10:54 #8
Tak, jeg vil tage et billede af skærmbilledet og sende det til jer.
Avatar billede hellehyldahl Nybegynder
25. maj 2011 - 11:04 #9
Jeg er endt med at have købt en ny bærbar computer. Den anden er også mindst 5-6 år gammel, så det var vist på tide med en ny! Vh Helle
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 15:53 #10
.. kan godt blive en kostbar debugging-metode i længden : )
Avatar billede hellehyldahl Nybegynder
09. juni 2011 - 16:11 #11
Hej, ja, det kan det! Så hvis (når!)der sker noget mærkeligt med vores nye computer, så må jeg hive fat i jer igen.