Avatar billede tryl Nybegynder
06. januar 2000 - 21:21 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

ZIP Ban 9:10 visning - vurdering ønskes

Jeg har for nyelig oprettet et bannernetværk, altså et af de steder hvor man sætter noget banner kode på sin hjemmeside, og får noget reklame for sin hjemmeside, fordi ens banner bliver vist på andres hjemmesider.
For at få mange tilmeldinger har jeg valgt at give 9:10 visning, dvs. når man via ens hjemmeside viser 10 bannere, får man sit eget vist 9 gange. De fleste andre giver kun 5 visninger, hvor man har leveret 10, så det skulle være en rimelig god handel for folk med hjemmesider.

Nok om hvad ZIP Ban er - selvom der er tilmeldt en hel del, kunne jeg godt bruge endnu flere tilmeldte, så jeg vil gerne høre om der er nogle ting du savner hos et bannernetværk - for så kan jeg jo lave det :-)

Adressen er http://www.zip.dk/zipban/

Jeg giver pointene til det forslag jeg synes lyder best, på søndag. Hvis der er flere der er knald gode, kan jeg evt. dele nogle gratis bannervisninger ud, eller nogle flere point (hvis det kan gøres).
Avatar billede klas Juniormester
06. januar 2000 - 21:34 #1
Mange mennesker sætter de der banners skod steder på siden, for at de ikke skal gøre det kunne du lave nogle top lister over de bedste click rates og måske noget med top sider over de sider med flest besøgende.

Selvfølgelig kunne det også være godt hvis de mennesker med banners oppe også kunne tjene lidt penge på det . . .  men det ved jeg ikke om du har mulighed for at lave . . ellers kunne du evt få lavet noget med fx. provitions salg . . så hvis nogle folk klikkede på et banner fra en shop og gik ind og købte noget kunne du / den person der ejer den pågældende side tjene et % beløb af de der blev købt for . .
Avatar billede klas Juniormester
06. januar 2000 - 21:35 #2
det var et svar :)
Avatar billede cldu Nybegynder
06. januar 2000 - 21:54 #3
rimelig god idé, og godt, gavmildt koncept - en næsten garanteret succes.

MEN:

designet er for kedeligt. Det er ikke en rigtig "øjehænger", og det gør at folk ikke får lyst til at komme igen. Jeg tror dog at det med provisions-salg ikke er en god idé.

Men keep moving, og find evt på et federe design / federe banner der VIRKELIG sælger dit site.

7 @ 10
Avatar billede tryl Nybegynder
06. januar 2000 - 22:14 #4
klas: Min plan er, at de overskydne visninger, som andre bannernetværk typisk sælger, udelukkende skal bruges til mine egne sider - men når der kommer nok tilmeldte til at jeg kan sælge i større mængder, vil jeg overveje det. Det med top-sider for høje klikrates og fordele til "specielt gode medlemmer" er med i kapløbet om sejren her :-)
cldu: Jeg ved godt mine designs ikke er vildt godt - grunden er, at jeg synes det er meget sjovere at programmere end at finde på et design, og lege med Photoshop. Men et lidt federe banner (det lille 40*40 ude på siderne), ville nok sætte lidt mere skub i tilmeldingerne, så det kommer også med i kapløget :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2000 - 22:26 #5
Hej tryl.

Siden er delt fint op altså layout mæssigt, nem og brugervenlig og ikke mindst en hurtig loading tid, som er godt. Indholdet på siden er også godt skrevet og vel formuleret, ingen fejl i det. Farverne du benytter passer også godt sammen, meeen der kunne godt trænge til et lille pif på siden. Forslag: 1) et ordenlig logo ville hjælpe kolosalt meget på siden i stedet for teksten hvor der bare står Zip Ban, hvis det er fordi du ikke kan lave gfx, kan jeg godt hjælpe dig og lave et logo til dig for ikke særlig mange points ? 2) det ville også hjælpe hvis du fik gjort noget ved din menu/links feks. en understregning/farveskift når musen føres hen over ville se lidt mere spændene ud. Noget det ville hælpe endnu mere på det, var vidst du lavede billeder i stedet for links/tekst med lidt farve på. 3) det ville også se en del federe ud hvis du satte din leftmargin og rightmargin til feks. 20 eller sådan noget så teksten ikke kommer helt til margin det ser ikke særlig profesionelt ud !

Je håber du kunne og ville bruge nogle af mine forslag på din site, jeg kan garanter det vil hjælpe.

mvh. mainframe
Avatar billede fico Nybegynder
06. januar 2000 - 22:39 #6
Den er bare fed
11 på 13-skalaen.
Avatar billede fico Nybegynder
06. januar 2000 - 22:40 #7
Det sku være et svar.
Avatar billede kirkeby Nybegynder
07. januar 2000 - 00:14 #8
opdele alle tilmeldte sider i hits orden, så man kan se hvem der har den bedst daglige antal hits, og bedst ialt hits (efter antal dage man har været tilmeldt så der er retfæerdigt for alle...) og lav så der er en enkelt eller 3 der "vinder" eks 250 ekstra bannerfremvisninger, og det skal ikke gives efter antal hits, for så gider de små sider ik at være med...banneret skal hellerikke være for aflang....et god størelse er 250 x 60

Mvh Jesper
Avatar billede klas Juniormester
07. januar 2000 - 00:21 #9
jeg synes nu at banneret skal være aflangt . . så er det klart nemmest at indsætte i et design . . 250 * 60 banners ved jeg ikke hvorfor nogensidne er blevet lavet til en standard . . det var vist jubii som ville have dobbelt så mange bannervisninger eller noget ligende . .
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2000 - 00:54 #10
ØØ en hjemmeside, som vil sælge banner, men uden bannere selv, sådan for lige at vise hvad det drejer sig om. De få logoer eller hvad det nu er i toppen af forsiden, kan da ikke bruges til noget, hvis de skal overholde en hvis standard. Idéen er god nok, men kom nu lige igang først.

Heller virker siten noget flad i udseende, taget i betragtning, at den skal sælge banner(plads).

Gennerel vudering vil karakteren kunne blive til 7 - 8 på 13
Avatar billede zane Nybegynder
07. januar 2000 - 01:20 #11
Det eneste jeg savner ved div. bannerbyttere er et ordentligt design af siderne.

Karakter for design og layout 2@10 (max)

~zane~
Avatar billede douglas Nybegynder
07. januar 2000 - 10:04 #12
Bannerbytning er jo altid et hit, men jeg vil personligt ikke være glad for at tilmelde mig en ordning der ikke har alt for god reklameværdi. Ikke fordi du ikke kan finde ud at lave hjemmesider, tryl, meen der mangler lidt feed grafik. Kender du ikke nogen der kan det med grafik, og så indlem ham/hun i dit lille projekt.
Så det "eneste" jeg har at sige. Bedre grafik, som ikke nedsætter siden-loadingstid, ville være en optimal opgradering.

/Douglas
Avatar billede tryl Nybegynder
07. januar 2000 - 22:15 #13
Det ser ud til der er mange der kunne tænke sig et bedre design - jeg ved også at designet ikke er det jeg har gjort mest ud af.
Jeg vil dog sige, at jeg har allerede et design, som jeg er næsten færdigt med. Jeg har dog valgt at holde lidt igen med det, fordi jeg vil benytte det som projekt i design (gymnasie), men når det er afleveret skal det implementeres på hele zip.dk.

Jeg er dog allerede igang med at forbedre det lille 40*40 banner, så det kan trække flere til.

Jeg tror dog heller ikke at der er så mange, der når de først er kommet ind på forsiden med tanker om at melde sig til, at når de så ser siden tænker "det er ikke noget fedt design - jeg vælger et bannernetværk med et federe design, selvom de giver mindre reklame".

Men det ser ud til der er rigtig mange gode forslag - men bare bliv ved - der kan jo godt falde mere end de 500 point af, og evt. nogle gratis bannervisninger hvis det skulle komme på tale :-)
Avatar billede klas Juniormester
07. januar 2000 - 22:35 #14
design er selvfølgelig ikke alt afgørende . . men det har helt sikkert en betydning - og det afspejler jo også sidens image
Avatar billede belso Nybegynder
08. januar 2000 - 14:50 #15
A) er man selv med til at bestemme hvilken baner det kommer ens side? Man er fx måske ikke interesseret i at reklamere for porno eller bare noget (efter ens individuelle mening) totalt dumt.

B) Er din banner-side indekseret hos de store internationale søgerobotter? Hvis ja, så er der jo også indirekte et "link exchange" program med, hvilket ville gøre fx mig interesseret.

C) Det synes ikke klart hvad der skulle motiverer folk til at komme på din side og dermed se min banner. Hvis dette ikke bliver tydeligt er din site intet værd - med mindre du kan svare ja til punkt b. Du forventer vel ikke at folk besvære sig et sted hen for blot at læse tilfældige reklammer (i modsætning til emne målrettet reklamer, som nogle muligvis ville opsøge? Og, der er da kun meget få som vil komme til en side for at se "fed grafik", "smarte effekts" etc - ikke sandt?

Avatar billede tryl Nybegynder
09. januar 2000 - 01:05 #16
Jeg vil først lige rette en fejl jeg kom til at lave - jeg skrev at ZIP Ban giver ratio 9:10 - det er naturligvis 10:9 man skriver. Jeg kom til at lave fejlen pga. den måde jeg angiver ratio i ZIP Ban - beklager...

belso: Ja, jeg har registreret den hos de største søgerobotter (og en masse danske linksider), men hvad mener du med at der indirekte flger et link exchange program med?
Der er ikke noget der motivere folk til at komme til ZIP Ban, udover når de til tilmelde sig, eller gå ind på deres administrationsside - men det er jo ikke kun på ZIP Bans forside der bliver vist bannere - det bliver der på en masse andre hjemmesider (bl.a. et par stykker af mine egne), så dine bannere skal nok blive set. Det er rigtigt det er et minus at man ikke kan kategorisere sin side, og dermed få flere kliks da man rammer den rigtige målgruppe, men mine erfaringer er, at det højest forøger klikraten med 10-20%, og til gengæld får man jo næsten dobbelt så mange visninger som steder der har kategorisering. Det ville iøvrigt kræve så mange resourcer (med min nuværende software), at det ville tage alt for lang tid for banneret at dukke op, eftersom programmet skulle læse måske 500 eller 1000 filer igennem for at finde et banner. Jeg vil dog en gang ude i fremtiden lave et databasedrevet ZIP Ban, der får en masse fede features af denne karakter!
Avatar billede belso Nybegynder
09. januar 2000 - 09:56 #17
Ja, andre hjemmesider viser også bannere, MEN man ser bannere når man er der af anden GOD grund, altså at siden kan et eller andet, og så ser man derudover så også bannere. Ingen kommer med det formål at se bannere.

Jeg mener "link exchange", idet uanset om nogen nogensinde kommer på din side, så er der et link til min side, hvilket er en fordel for min sides placering i søgerobotternes indekser.

Personligt vil jeg under ingen omstændigheder have bannere på min side som jeg ikke på forhånd har "cleared", men folk er jo forskellige. Men i øvrigt er størrelsen på din banner rigtig fornuftig - kæmpe store, blinkende, bevægende bannere er simpelthen for usmagelige.
Avatar billede tryl Nybegynder
10. januar 2000 - 11:50 #18
Jeg kan sige mht. til clearing af bannere, at alle bannere bliver set igennem og godkendt af mig før de bliver vist. Bare man foretager ændringer i sine oplysninger bliver visning af ens bannere stillet i bero indtil jeg har godkendt det. Jeg godkendt mindst én gang om dagen, så man vil normalt ikke blive generet af det.
Avatar billede tryl Nybegynder
10. januar 2000 - 12:00 #19
Og her er resultatet:

klas for topliste: 220
belso for egen udelukkelse af bannere: 150
mainframe for logodesign [1]: 80
cldu for design: 40

Der har været flere svar omk. design, men jeg har givet points til den første der påpegede det.

[1] Jeg siger dog nej tak til tilbudet om at få lavet grafik, da helst vil have 100% kontrol over mine designs - jeg vil få lidt dårlig samvittighed hvis jeg afviser forslag for mange gange, som der er en der har siddet og brugt mange timer på uden at få særlig meget for det.
Avatar billede klas Juniormester
10. januar 2000 - 12:39 #20
jeg takker mange gange og ønsker alt held og lykke med sitet i fremtiden :)
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2000 - 23:31 #21
Tryl det må jeg nok sige, så bruge man tid å at kikke på din Site, også bliver svaret afvist. Tak skal du have. <:o(
Avatar billede belso Nybegynder
11. januar 2000 - 01:04 #22
jeg takker også!

Jeg var/er vist lidt kritisk mht. bannere: "reklamer stinks" - midt i ens gode film. Det handler om elegance og stil, altså mht. at gøre reklamer tålelige. Det klare du fint. Men glem ikke at det handler om INDHOLD for at man i det hele taget er der, altså "EN GOD FILM".

Tak for de gode point. Jeg har bookmark' et din side og programmeret at jeg om 3 måneder få en mail der minder mig om at opsøge din sit (håber url er den samme !!??)
Avatar billede tryl Nybegynder
22. januar 2000 - 20:06 #23
Adressen er også den samme om 3 mdr. Hvis jeg ændre den laver jeg i hvert fald redirect til den nye. Jeg har stadig redirect på 30+ html filer efter jeg for et år siden ændrede navnene fra .html til .shtml, så du kommer ikke til en 404 :-)