Avatar billede mandenafguld Praktikant
25. april 2011 - 20:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Soundmax driver virker ikke på HP Compaq

Hej Eksperter

Min driver til lydkort (soundmax) til min HP Compaq nc6120 er gået kold og jeg kan ikke afspille lyde fra Windows eller andre programmer.

Jeg har hentet HP service pack (SP30130), men den kan ikke installere, da den siger "Windows lydfynktionen er blevet slået fra. Genstart computeren og kør SoundMAX installationsprogrammet igen".

Jeg har genstartet, men får samme besked. På proceslinien er der nu et ikon hvor der er en rød streg over soundmax logoet. Når jeg svæver cursoeren over står der "Der findes ingen soundmaxlyd". Du kan ikke bruge soundmax kontrolpanelet.

Nogen gode ideer til hvordan jeg får soundmax oppe og køre igen så jeg kan få lyden til at spille igen?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. april 2011 - 20:32 #1
Enten er det defekt eller os har du evt deaktiveret det.. (Kortet ikke programmet)
Avatar billede milter Ekspert
25. april 2011 - 20:48 #2
Styresystem?

Hvordan opstod problemet, og havde du "pillet" ved noget, lige før fejlen opstos?
Avatar billede mandenafguld Praktikant
25. april 2011 - 20:52 #3
Hej med jer

Jeg har ikke ændret nogle indstillinger, men windows downloadede en update - mistænker det for at være årsagen.

Når jeg er inde i lyde og lydenheder i kontrolpanelet kan jeg ikke længere finde lydkortet under "hardware".
Avatar billede mandenafguld Praktikant
25. april 2011 - 20:52 #4
Styresystem XP SP2
Avatar billede milter Ekspert
25. april 2011 - 21:03 #5
Har du prøvet en Systemgendannelse til før, problemet opstod?

http://www.anonser.dk/system-gendannelse.htm
25. april 2011 - 21:13 #6
Styresystem XP SP2 - mener du virkelig 'kun' SP2 ?

M$ ServicePack3 er udgivet for laaaaang tiden siden (06-05-2008), samt efterfølgende mange XP opdateringer fra WindowsUpdate...

M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da

Få denne 'pakke' på dyret, samt efterfølgende mange opdateringer fra WindowsUpdate. Derefter ka' vi snakke sammen...
Avatar billede milter Ekspert
25. april 2011 - 21:18 #7
Helt enig med #6 :-)
Avatar billede mandenafguld Praktikant
25. april 2011 - 21:46 #8
Ups - I har jo ret det er selvfølgelig SP3
Avatar billede mandenafguld Praktikant
11. maj 2011 - 13:59 #9
lukket