Avatar billede kerbs Novice
25. april 2011 - 11:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mister nettet ved belastning?

Hej Folkens,

Jeg har fået fibernet (30mbit fra Waoo) - og har derfor købt en Dlink Dir655 - for at kunne få trådløst net i lejligheden.

Meen, kører jeg med begrænset speed i uTorrent - samtidig med at jeg spiller Call Of Duty, så mister den pludselig forbindelse, og kommer igen 1 minut efter ca.
Det gælder også i uTorrent.

Det sker også hvis jeg bare surfer på nettet, samtidig med at jeg downloader i uTorrent.

Pt. står den til at bruge 2500 kb/s i både upload og download, men jeg har også 35Mbit reelt set i både download og upload.

Er der noget man kan/skal ændre, for at den ikke fucker nettet op?
Avatar billede chalde Seniormester
25. april 2011 - 12:14 #1
Prøv at sætte antal connections ned i utorrent.
Mange low/midend routere er ikke fantastisk glade for alt for mange connections.
Avatar billede kerbs Novice
25. april 2011 - 12:25 #2
Har Maksimalt 10 aktive torrents (Både send og hente)

Er det for meget?

Har prøvet at sætte den ned til 5 i alt, hvoraf 2 er til at hente.

Så i et andet spørgsmål herinde, at man også kunne gøre noget på routeren, hvor man kan tillade hvor mange connections eller noget, men ville jeg da helst undgå at ændre på.
Avatar billede chalde Seniormester
25. april 2011 - 12:33 #3
Det er ikke aktive torrents, men antal connections pr. torrent.
Tror du kan ændre det under preferences -> bandwidth -> number of connections. Sæt den evt. lavt som udgangspunkt og forsøg at forøge den.
Avatar billede kerbs Novice
25. april 2011 - 12:39 #4
ahh, på den måde..

Hvad er lavt? Kører pt. med standard tal.

sætter den ned til 500, i stedet for 900, og ned til 60 i stedet for 125 - og sende connections fra 50 til 25.
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 12:48 #5
Du skulle måske også chekke din router for max connection pr. host, det findes sandsynligvis under NAT/Firewall settings, der kan du evt. hæve tallet.
Avatar billede kerbs Novice
25. april 2011 - 15:14 #6
Jeg har nu kigget lidt på routeren, og kan ikke finde noget med max connection pr. host :(
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 15:15 #7
Det er måske routeren der er problemet der er også en tråd her med samme router og samme problem:
http://www.eksperten.dk/spm/937386#reply_7770088
Avatar billede kerbs Novice
25. april 2011 - 15:33 #8
Ved ikk helt om det er samme problem - men jeg prøver i første omgang at sætte de ting ned i uTorrent, for det sker kun hvis det er åbent, så ergo må fejlen jo ligge der ;)
Avatar billede kerbs Novice
10. maj 2011 - 07:28 #9
Jeg sys stadig jeg har problemet, selvom jeg har sat connections merkant ned.. :(
Avatar billede kerbs Novice
24. juni 2011 - 20:16 #10
Nå, lukker her, ingen løsning.