Avatar billede vanggaard Nybegynder
24. april 2011 - 20:50 Der er 2 kommentarer

Tilgå enhed fra lokalnet men via ekstern ip og port forwarding

Hej,

Jeg har et stort problem med port forwarding, som jeg ikke helt kan løse.

Jeg har en Linksys WRT54G router, hvor der blandt andet er tilkoblet et webcam. Jeg har så i min Router lavet port forwarding til webcam'et så jeg kan tilgå det ude fra og det virker helt fint, men hvis jeg sidder på indersiden af routeren og prøver at tilgå webcam'et via den ekstern adresse, så går det MEGET MEGET langsomt, men hvis jeg bruger den private ip adresse køre det fint. Det køre også fint, hvis jeg er på et eksternt net og tilgår webcam'et via den eksterne adresse.

Det er super upraktisk at jeg ikke altid kan bruge den samme adresse dvs den eksterne ip adresse. Er der en løsning på dette problem

//Vanggaard
Avatar billede nickwan Nybegynder
24. april 2011 - 21:21 #1
Hvorfor er det et problem at bruge 2 iper?:)
Avatar billede vanggaard Nybegynder
24. april 2011 - 21:57 #2
Fordi jeg bruger et program på min iphone til at tilgå kameraet og så skal jeg ind i settings og ændre ip, hver gang jeg skifter mellem at bruge det, der hjemme og ude.....