Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
24. april 2011 - 10:01 Der er 2 kommentarer

Akoya Laptop kan ikke finde grafikkort?

Hej

Jeg har købt en Medion Akoya bærbar som har et nVidia Geforce GT540M | Cuda 1GB grafikkort og noget der skulle hede Intel HD graphics

Og det jeg gerne vil vide er om det kan passe at i FX spil såsom Need For Speed hot pursuit når man starter spillet op kan man vælge hvilken Grafik adapter man gerne vil køre spillet med, og her tænker jeg så er mit Nvidia Grafikkort deaktiveret for at spare strøm eller er det en form for samarbejde mellem intel grafikken og Nvidia kortet ?

Nogen der har et svar på dette ?

Håber i forstår hvad jeg mener hvis ikke så skriv en kommentar også skal jeg nok forsøge at forklare det lidt mere præcist :)
Avatar billede clb92 Nybegynder
24. april 2011 - 20:55 #1
Mange nyere bærbare har, som denne, både dedikeret grafikkort og integreret grafik. Som jeg har forstået det, skifter computeren selv til Intel HD når den går i strømbesparende mode, og tilbage til Nvidia kortet når den har brug for flere kræfter til spil/film/andet. I nogle spil kan man vælge grafikadapter. Tror kun computeren kører én af dem ad gangen, og derfor ikke at det er et "samarbejde" mellem de to :)

Håber det var det du spurgte om :P
Avatar billede Flagstng Nybegynder
24. april 2011 - 22:24 #2
Måske (jeg ved det ikke, men man kan på en stationær) kan man gå ind i NVIDIA Control Panel og forsøge at dedikere kortene til de forskellige opgaver