Avatar billede varmeskud Praktikant
23. april 2011 - 17:25 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tænde bærbar

Hej

Kæresten har en Compaq Presario V6000 bærbar med vista.
Men igår der kunne hun ikke tænde den.
Når man trykker på knappen, så tænder den i 2sek, og så går den ud. Der når ikke og komme noget billed på skærmen. Der kommer kun lige hurtig lys i dioderne.

Strømforsyningen sider til, og der er lys i lade lampen.
Har prøvet at tage batteriet ud, uden held.

Nogen der har en ide til hvad det kan være? og hvordan man for den startet op igen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2011 - 17:34 #1
Mon ikke det er den sørgerlige HP6000/9000 Fejl?
http://www.youtube.com/results?search_query=HP-Compaq+V6000&aq=f
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. april 2011 - 17:50 #2
Dvs. skille den af, og rense den? og så tjekke alle tingene sidder rigtigt sammen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2011 - 17:58 #3
Ja hvis du kan nøjes med det og det ikke er grafikchippen.
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. april 2011 - 20:47 #4
Så er den skilt, renset og samlet igen.

Resultatet er desværre det samme :-(

Nogen gode råd?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2011 - 08:14 #5
Kan jo også være bios der er stået af?

Men prøv at fjerne alt strøm strøm fra den og hold startknappen nede i 10-15 sek. Genmonter strøm og prøv at starte igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2011 - 08:16 #6
Var pc meget beskidt indeni?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. april 2011 - 08:25 #7
Så er den skilt, renset og samlet igen

Det er lige som om følgende ikke længere er løsningen?
http://www.version2.dk/artikel/7854-mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2011 - 08:33 #8
Det er muligt. Men det tager kun et minut at prøve, så det er altid forsøget værd.
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. april 2011 - 11:17 #9
PC var faktisk meget ren inden i.

Nu har jeg prøvet at tage batteriet af, og holde start knappen nede i over 60sek. og så sat batteriet i og prøve og starte uden held.
Har prøvet det igen, blot uden at sætte batteriet i, men kun strømforsyning, uden held.

Det er præcis som før.
Når jeg trykker på start knappen, så kommer der lys i dioderne i 2sek, og så går den ud. Den når slet ikke og starte noget som helst op iden den går ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2011 - 14:36 #10
Det er fejl på bundkortet. Om det er grafik eller bios der laver balladen kan ikke lige siges. Men ud over de hp modeller som Poko1 omtalte kan nogle Acer modeller og vist nok også Compaq modeller lave det nummer med grafikken.
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. april 2011 - 21:41 #11
Okay.
Hvad kan jeg umildbart gøre for at prøve og få den til at virke igen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. april 2011 - 21:50 #12
Har du prøvet alle de muligheder der var i linket #1 ?
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. april 2011 - 21:58 #13
Ja jeg skilte den ad, ræcis som han gjorde i filmen, og rensede og samlede den præcis som han gjorde uden held.
Avatar billede Flagstng Nybegynder
24. april 2011 - 22:31 #14
= ny computer som #10 siger. Data på harddisken kan sagtens reddes
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. april 2011 - 22:37 #15
Nu ert der jo mange film i linket på youtube ikke kun det ene.
ellers. http://img96.imageshack.us/i/ddhp.png/
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. april 2011 - 22:48 #16
Kiggede lige på youtube.com igen.
Så kun den serie på 8 film igennem.
Der er mange film hvor de trykker på tænd knappen og dioderne bare lyser uden der sker mere.
Hos mig der lyser de bare kun i 1-2sek, og så sluker pc igen for dioderne.

Da kæresten næsten lige har fået den til at surfe rundt på, så er det lidt øv den går død så hurtig.
Virkelig ingen måde at fejl tjekke den på, i håb om at få den i gang igen?

Og i værste tilfælde, hvor er det billigst at købe en ny bærbar henne?
Skal bruges til surfe på nettet, og spille små børne spil på. Største program den skal trække, er nok office pakken.
Skal have webcam og trådløs netkort.
Om det er de 10-11" skærm, eller 15-17" skærm betyder ikke det vilde.
Hvor finder man billigst en?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. april 2011 - 23:12 #17
Hvad med denne fra expert
http://www.minreklame.dk/expert/
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. maj 2011 - 14:32 #18
Må heller få lukket spørgsmålet, da jeg aldrig fik gang i den - desværre.

Nogen der ønsker point? Så lig venligst et "svar"
Avatar billede Flagstng Nybegynder
02. maj 2011 - 16:40 #19
tag du dem selv
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. maj 2011 - 17:05 #20
"Flagstng" Er du ordstyrer her???
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2011 - 17:42 #21
Poko1
Du samler jo ikke på point, så du kan være ligeglad.
Og jeg skal ikke have point her, så enig i #19 tag dem selv.
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. maj 2011 - 19:26 #22
Jeg takker hvert fald fordi i prøvede og hjælpe mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2011 - 21:17 #23
velbekomme